Hej
Er der nogen, der har prøvet egger ergo board, 60 cm OSB med fer og not?
Det virker interessant for mig, fordi pladerne er mindre = lettere at få ind på byggepladsen. Mindre tunge løft. Det kan monteres på mange måder.
Har nogen noget at dele om, hvordan det var at arbejde med disse plader? Har nogen prøvet at montere dem liggende og løbende, dvs. med kortsamlingerne uden regelstøtte? Fungerer det virkelig at bare have en skrue gennem samlingen ved stående montage?
Jeg skal sætte gips over, og det siges, at man kan skrue gipsen frit i OSB uafhængigt af regler. Har nogen prøvet?
Reklamen er bestemt indbydende:
https://docplayer.se/14890464-Egger-ergo-board-denna-skiva-later-dig-ta-det-lugnt.html
Er der nogen, der har prøvet egger ergo board, 60 cm OSB med fer og not?
Det virker interessant for mig, fordi pladerne er mindre = lettere at få ind på byggepladsen. Mindre tunge løft. Det kan monteres på mange måder.
Har nogen noget at dele om, hvordan det var at arbejde med disse plader? Har nogen prøvet at montere dem liggende og løbende, dvs. med kortsamlingerne uden regelstøtte? Fungerer det virkelig at bare have en skrue gennem samlingen ved stående montage?
Jeg skal sætte gips over, og det siges, at man kan skrue gipsen frit i OSB uafhængigt af regler. Har nogen prøvet?
Reklamen er bestemt indbydende:
https://docplayer.se/14890464-Egger-ergo-board-denna-skiva-later-dig-ta-det-lugnt.html
Havde helst kørt liggende men kørte fast. Det bliver en lille remse øverst og meget spild, alternativt længdeskære både nede og oppe ved liggende montage. Derfor overvejer jeg nu stående, da bliver det kun en kortsidekapning per plade, og næsten intet spild. Deraf spørgsmålet hvordan forumet har oplevet montagen stående.
Klar nu. Det var inga problem med stående, men man får se till att pricka reglarna och fogen samtidigt. Inte så lätt men det gik godt. Drog vissa skruvrader i gipset, samt gulv og loftraden med længere skrue så de gik igennem regel eftersom jeg har læst på forumet at infästning i blot OSB kan give sprickor på sigt.
At køre 60:ers OSB er en stor fordel hvis man er lidt klen som mig, pladerne er tunge så jeg hadde ikke klaret at sætte 120:ers selv.
Meget skrue bliver det. Spånskruven er trøge at få i - ondt i skuldrene. Gipsskruerne æder bits. Hvorfor kører man krydsspor på gipsskrue?
At køre 60:ers OSB er en stor fordel hvis man er lidt klen som mig, pladerne er tunge så jeg hadde ikke klaret at sætte 120:ers selv.
Meget skrue bliver det. Spånskruven er trøge at få i - ondt i skuldrene. Gipsskruerne æder bits. Hvorfor kører man krydsspor på gipsskrue?
Klik her for at svare