9,426 læst ·
20 svar
9k læst
20 svar
Erfaring med ByggMax reklamationsafdeling
Side 1 af 2
Den 28. februar bestilte jeg ca. 25 m2 laminatgulv fra ByggMax webshop. Den 13. marts kom pakken til den lokale ByggMax butik i Kalix. Da jeg kom til butikken for at hente gulvet, meddelte en butiksansat, at forsendelsen var transportskadet, men at de desværre ikke kunne lave en skadesanmeldelse, det skulle jeg gøre. Lidt mærkeligt synes jeg, da det i princippet var en interntransport inden for ByggMax. Da jeg havde lastet gulvet af, fotograferede jeg de beskadigede pakker og udfyldte en skadesrapport på ByggMax hjemmeside. En uge senere, den 25. marts, da jeg havde lagt gulvet og gennemgået alle plankerne, supplerede jeg skadesanmeldelsen med det præcise antal transportskadede planker og yderligere nogle planker, der havde produktionsfejl. Jeg vedhæftede også fotos af alle plankerne.
Nu er der gået godt to måneder uden at jeg har hørt noget fra ByggMax reklamationsafdeling. Er der nogen anden, der har dårlige erfaringer med ByggMax' måde at håndtere reklamationssager på? I øvrigt handler jeg en del i ByggMax butikken i Kalix, hvor personalet er flinke og hjælpsomme.
Nu er der gået godt to måneder uden at jeg har hørt noget fra ByggMax reklamationsafdeling. Er der nogen anden, der har dårlige erfaringer med ByggMax' måde at håndtere reklamationssager på? I øvrigt handler jeg en del i ByggMax butikken i Kalix, hvor personalet er flinke og hjælpsomme.
Har kun reklameret en gang. Havde bestilt nogle kasser med dekorsten og der var en del ødelagte.
Personalet i butikken henviste mig til at reklamere til deres kundeservice via mail og vedhæfte billeder. De svarede hurtigt, at de ville sende nye til butikken. Efter syv uger mailede jeg dem igen og spurgte, hvor de var blevet af, og fik da svar, at de var leveret til butikken for noget tid siden, men at de ikke havde mine kontaktoplysninger, så de kunne ikke meddele, at de var kommet, hmmm.
Det tog lidt tid, men det ordnede sig godt.
Personalet i butikken henviste mig til at reklamere til deres kundeservice via mail og vedhæfte billeder. De svarede hurtigt, at de ville sende nye til butikken. Efter syv uger mailede jeg dem igen og spurgte, hvor de var blevet af, og fik da svar, at de var leveret til butikken for noget tid siden, men at de ikke havde mine kontaktoplysninger, så de kunne ikke meddele, at de var kommet, hmmm.
Det tog lidt tid, men det ordnede sig godt.
Medlem
· Västernorrland
· 12 028 indlæg
er jo ikke direkte nogen "interntransport" det handler om. De har gjort sådan at de aktuelle butikker er godsmottagere, ellers havde det nok havnet på en terminal og udbringning til privatperson havde kostet derefter. nu lægger de butikken som modtager og de sluser bare godset videre til personen som skal have det.
Så reklamationer via byggmax webshop stemmer jo på den måde.
Dog så kan man jo fundere på en ting og det er jo om det ikke gik at bestille samme gulv af butikken i spørgsmålet?
Så reklamationer via byggmax webshop stemmer jo på den måde.
Dog så kan man jo fundere på en ting og det er jo om det ikke gik at bestille samme gulv af butikken i spørgsmålet?
Min bil blev påkørt af ByggMax truck. Det var en ret vanskelig proces, før jeg fik erstatning.F Frazze99 sagde:Den 28 februari bestilte jeg ca. 25 m2 laminatgulv fra ByggMax webshop. Den 13. marts kom pakken til den lokale ByggMax butik i Kalix. Da jeg kom til butikken for at hente gulvet, meddelte en butiksansat, at forsendelsen var transportskadet, men at de desværre ikke kunne lave en skadesanmeldelse, det var jeg nødt til at gøre. Lidt mærkeligt synes jeg, eftersom det i princippet var en interntransport inden for ByggMax. Da jeg havde læsset gulvet af, fotograferede jeg de skadede pakker og udfyldte en skaderapport på ByggMax hjemmeside. En uge senere, den 25. marts, da jeg havde lagt gulvet og gennemgået alle planker, komplementerede jeg skadesanmeldelsen med det præcise antal transportskadede planker og yderligere nogle planker, som havde produktionsfejl. Jeg vedlagde også fotos af samtlige planker.
Nu er der gået godt to måneder, uden at jeg har hørt noget fra ByggMax' reklamationsafdeling. Er der nogen anden, der har dårlige erfaringer med ByggMax' måde at håndtere reklamationssager på? For øvrigt handler jeg en hel del i ByggMax butikken i Kalix, hvor personalet er venlige og hjælpsomme.
Jeg har kontaktet ByggMax senere. Den 25/4 sendte jeg en forespørgsel til ByggMax om reklamationen. For et par uger siden chattede jeg med deres kundeservice, som lovede at tage sagen videre. I sidste uge tog jeg reklamationen op i det lokale Byggmaxvarehus, som også lovede at kontakte deres reklamationsafdeling.S Sernando sagde:
Jeg har haft samme problem. En bestilling kom i én del og en rest til lokale Byggmax. Men jeg fik ikke nogle besked/sms etc. for resten. I stedet fandt de den frem, da jeg kom og spurgte, om de havde fået restleveringen.S S.Hellman sagde:Har kun reklameret én gang. Havde bestilt nogle kasser med dekorsten og der var nogle stykker, der var i stykker.
Personalet i butikken henviste mig til at reklamere til deres kundeservice via mail og vedhæfte billeder. De svarede hurtigt, at de ville sende nye til butikken. Efter syv uger mailede jeg til dem igen og spurgte, hvor de blev af, og fik så svar, at de var leveret til butikken for et stykke tid siden, men at de ikke havde mine kontaktoplysninger, så de kunne ikke meddele, at de var kommet, hmmm.
Det tog lidt tid, men det ordnede sig fint.
Koordinering mellem butikkerne og centralt synes at være sådan der.
Jeg har samme erfaring, købt gulv fra ByggMax ved 3 lejligheder med levering til butik. Ved 2 lejligheder har en eller flere pakker været transportskadet, har taget flere måneder at få erstatning, selvom den til sidst kommer.F Frazze99 sagde:Den 28 februari bestilte jeg ca 25 m2 laminatgulv fra ByggMax webshop. Den 13 marts kom pakken til den lokale ByggMax butik i Kalix. Da jeg kom til butikken for at hente gulvet, meddelte en butiksansat, at forsendelsen var transportskadet, men at de desværre ikke kunne lave en skadesanmeldelse, det var jeg nødt til at gøre. Lidt mærkeligt synes jeg, da det i princippet var en intern transport inden for ByggMax. Da jeg lastede af gulvet, fotograferede jeg de skadede pakker og udfyldte en skaderapport på ByggMax hjemmeside. En uge senere, den 25 marts, da jeg havde lagt gulvet og gennemgået alle plankerne, supplerede jeg skadesanmeldelsen med det præcise antal transportskadede planker og yderligere nogle planker, der havde produktionsfejl. Jeg vedlagde også fotos af samtlige planker.
Nu er der gået godt to måneder uden at jeg har hørt noget fra ByggMax reklamationsafdeling. Er der nogen andre, der har dårlige erfaringer med ByggMax måde at håndtere reklamationssager på? I øvrigt handler jeg en hel del i ByggMax butikken i Kalix, hvor personalet er venlige og hjælpsomme.
Må være meget ueconomisk for ByggMax at arbejde på denne måde. Vare, transport, kundeservice, reklamationsafdeling osv helt unødvendigt i stedet for at emballere ordentligt.
Man håber, at ens kunder ikke forstår, hvordan man skal agere i sagen og stikker hovedet i sandet. Ret almindeligt hos useriøse aktører.J Jomp3 sagde:
Hvad jeg ikke forstår, er hvordan man som kunde forlader butikken med en beskadiget vare fra starten? Så har man jo ligesom accepteret skaden.
Man har et gulv, der skal lægges, og afsat tid til at gøre det, uden at tage noget fra butikken har jeg jo spildt en weekend uden grund. Jeg har ved begge lejligheder lagt gulvet til den sidste plankerække og derefter ventet på erstatningspakker.Cheesen sagde:
Jeg har skrevet om en egen lignende oplevelse i en anden tråd. ByggMax kundesupport er den værste jeg har oplevet. Desværre er du ikke alene. Send en mail til ARN. Jeg fik tilbagemelding ganske hurtigt.F Frazze99 sagde:Den 28 februari bestilte jeg ca 25 m2 laminatgulv fra ByggMax webshop. Den 13 marts kom pakken til den lokale ByggMax butik i Kalix. Da jeg kom til butikken for at hente gulvet, meddelte en butiksansat, at forsendelsen var transportskadet, men at de desværre ikke kunne lave en skadesanmeldelse, det var jeg nødt til at gøre. Lidt mærkeligt synes jeg, eftersom det i princippet var en intern transport indenfor ByggMax. Da jeg havde læsset gulvet af, tog jeg billeder af de skadede pakker og udfyldte en skadesrapport på ByggMax hjemmeside. En uge senere, den 25 marts, da jeg havde lagt gulvet og gennemgået alle planker, supplerede jeg skadesanmeldelsen med det eksakte antal transportskadede planker og yderligere nogle planker, der havde produktionsfejl. Jeg vedhæftede også fotos af samtlige planker.
Nu er der gået godt to måneder uden at jeg har hørt noget fra ByggMax reklamtionsafdeling. Er der nogen anden, der har dårlige erfaringer med ByggMax' måde at håndtere reklamationssager? For øvrigt handler jeg en del i ByggMax butikken i Kalix, hvor personalet er venlige og hjælpsomme.
Når man behandler kunder på denne måde, at kunderne skal lave deres arbejde ved en reklamation, så synes jeg, at man kan lægge hele forretningen ned. skammeligt useriøst.J Jomp3 sagde:Jeg har samme erfaring, købt gulv fra Byggmax ved 3 lejligheder med levering til butik. Ved 2 lejligheder har en eller flere pakker været transportskadede, har taget flere måneder at få erstatning, selvom den til sidst kommer.
Må være meget ulønsomt for Byggmax at arbejde på denne måde. Vare, transport, kundeservice, reklamationsafdeling osv helt unødvendigt istedet for at emballere ordentligt.