Hej,
Vi har lige hyret håndværkere til at renovere badeværelser, hvoraf det ene badeværelse (wc) blev bygget på en ny placering. Håndværkerne satte ventilationen bag den nye væg bagved toiletkummen i stedet for at føre ventilationen op til taget. Tanken er, at vi senere skal sætte gipsvæg her, men så vil vi jo i så fald bygge ventilationen ind.
Er det korrekt af håndværkerne at lave denne løsning til ventilationen (se billede)?
Eller kan jeg kræve, at de laver det om og fører røret ud over taget?
Jeg vil snart få fakturaen for hele arbejdet..
Vi har lige hyret håndværkere til at renovere badeværelser, hvoraf det ene badeværelse (wc) blev bygget på en ny placering. Håndværkerne satte ventilationen bag den nye væg bagved toiletkummen i stedet for at føre ventilationen op til taget. Tanken er, at vi senere skal sætte gipsvæg her, men så vil vi jo i så fald bygge ventilationen ind.
Er det korrekt af håndværkerne at lave denne løsning til ventilationen (se billede)?
Eller kan jeg kræve, at de laver det om og fører røret ud over taget?
Jeg vil snart få fakturaen for hele arbejdet..
Hvis du allerede har en ventilation gennem taget, så behøves der ingen flere.
Men at bygge en vakuumventil ind sådan er en ekstremt dårlig idé. Om 10 år er gummiet i ventilen hårdt, så den begynder at lække, og så har du en skimmelfarm de luxe inde i væggen.
Hvis man skal have en vakuumventil, er det bedre at sætte den på et afløbsgren under håndvasken.
Men at bygge en vakuumventil ind sådan er en ekstremt dårlig idé. Om 10 år er gummiet i ventilen hårdt, så den begynder at lække, og så har du en skimmelfarm de luxe inde i væggen.
Hvis man skal have en vakuumventil, er det bedre at sætte den på et afløbsgren under håndvasken.
Jeg har ingen anden udluftning gennem taget, så vidt jeg ved. Den tidligere blev revet i forbindelse med, at det gamle toilet blev revet. Så denne udluftning er nok til begge toiletter, som er ovenpå hinanden i plantegningen. Det andet toilet er desuden i stueetagen, så det er nok mest sandsynligt, at dette er den udluftning, der findes... 😦useless sagde:
Hvis du allerede har en udluftning gennem taget, så behøves der ikke flere.
Men at bygge en vakuumventil ind på den måde er en ekstremt dårlig idé. Om 10 år er gummiet i ventilen blevet hårdt, så den begynder at lække, og så har du en skimmelavl de luxe inde i væggen.
Hvis man skal have en vakuumventil, er det bedre at sætte den på et afløbsrør under håndvasken.
Jeg er ret utilfreds med dette firma generelt, da resten af renoveringen endnu ikke er færdig, så jeg har ikke tænkt mig at acceptere fakturaen, før det er færdigt. Men jeg har påpeget, at jeg ikke er tilfreds med løsningen på udluftningen, men kun fået svar om, at det så vil blive mere forsinket. Så jeg overvejer at bestride en del af fakturaen med henvisning til, at jeg bliver nødt til at hyre en anden håndværker for at gøre det korrekt. Men jeg vil først tjekke, om jeg har ret i min sag…useless sagde:
Klik her for at svare
