Skal rejse en indervæg hvor jeg vil have enkelgips på den ene side samt dobbelt på den anden.
45x95mm træregler.
Ansluttende vægge er af spont uden indvendig isolering.
Er det værd at lydisolere denne væg indvendigt?
45x95mm træregler.
Ansluttende vægge er af spont uden indvendig isolering.
Er det værd at lydisolere denne væg indvendigt?
Afhænger lidt af hvad slags rum det er på hver side af væggen, men hvis det er almindelige rum (ikke badeværelse, børneværelse, vaskerum osv.) så burde det vel ikke være nødvendigt. Men hvis det kun er en lille væg, så koster det jo ikke specielt meget at indsætte lidt isolering.
Det er en kort skråvæg.
1400x2500.
Fire reglar samt tre kortlingar. Så gipsen bevæger sig ikke.
Har hørt et eller andet sted, at isolering i en indervæg kun isolerer mod lydlyden inde i væggen. Dvs når man banker eller lignende på den.
Men det kan jo være helt forkert.
1400x2500.
Fire reglar samt tre kortlingar. Så gipsen bevæger sig ikke.
Har hørt et eller andet sted, at isolering i en indervæg kun isolerer mod lydlyden inde i væggen. Dvs når man banker eller lignende på den.
Men det kan jo være helt forkert.
En lille regel er, at hvis de øvrige vægge er ens i opbygning, så skal de nye også være det. Dvs. Hvis de andre er med almindeligt regelværk, gips og isolering, så skal det nye også være det... Personligt ville jeg have sat isolering i den stump, du tænker at lave... Det bliver lidt burkagtigt ellers...
Jeg satte på et byggeri endda isolering i en skærm, der adskilte bruser og toiletkumme...
Det var forskrevet sådan i tegningen...
Jeg satte på et byggeri endda isolering i en skærm, der adskilte bruser og toiletkumme...
Det var forskrevet sådan i tegningen...
Klik her for at svare
Lignende tråde
-
Behövs innertak för ljudisolering?
Stenhus -
Innervägg, ljudisolering.
Isolering -
Eksisterende Indervæg lydisolering
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Hvordan forbedre lydisolering endnu mere i indervæg?
Byggematerialer & Byggeteknologi -
Bättre ljudisolering innerväggar från 1972 än board med kartong
Isolering