Det går sikkert med fix/fog, men jeg undrer mig over, om det ikke vil vende tilbage til pulverform efter en tids brug?
Jeg købte spislera på bauhaus til min køkkenspis, det burde du kunne bruge.
Tak for tipsene, får se om jeg tester med fix eller fugemasse først og så ildfast ler eller kaminler hvis det pulveriseres.
Inspo nedenfor, hvor skålen vil komme fra en ødelagt webergrill, der har lidt huller i bunden (som også er meget tynd), derfor tænkte jeg, at nogle cm mørtel af en slags kunne være godt.
Skal du have stål direkte under så vil mørtel garanteret revne og gå i småstykker.
Læg et net over hullerne og derefter et lag grus for at beskytte både stål og net.
Jeg personligt ville sætte en pastainsats fra IKEA (til 5 l gryder) og så fyre i den, men det er mest for at spare træ og give en jævn varme. Læg stadig et net i bunden af grillen.
Skal du have plade direkte under, så vil mørtel garanteret sprække og gå i småstykker.
Læg et net over hullerne og derefter et lag grus for at beskytte både plade og net.
Jeg personligt ville sætte en pastaindsats fra IKEA (til 5 l gryder) ind og så fyre i den, men det er mest fordi det sparer brænde og giver en jævn varme. Læg stadig et net i bunden af grillen.
Jeg skal prøve med grus! Men det ville være pænt, hvis gruset "sad fast", da jeg havde tænkt mig at bygge den, så man kan dreje selve skålen, hvis man gerne vil have den helt horisontal. Dog tror jeg, den oftest vil være vinklet som på billedet ovenfor.
Kan godt lide ideen med dørslaget! Jeg skal prøve det også, googlede lidt på det og ser ud til at være en god måde at fyre kogler på, hvilket jeg har enorme mængder af
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.