Vi har købt et træhus fra 1929 med krybekælder. Under trappen til overetagen er der lagt vådrumsmåtte. Men i måtten er der lavet en luge, sandsynligvis ikke af samme ejer som engang lagde måtten. I rummet er der indgående vand, vandmåler, elpatron til varmeelementerne, varmtvandsbeholder og et toilet.

Jeg bryder mig ikke om den der luge, samtidig med at jeg vil have den tilbage. Det er den eneste vej ned i krybekælderen. Men hvor bekymret skal jeg være?

Der går en stamme fra gulv til loft fra badeværelset på overetagen. I denne stamme har tidligere ejere monteret en toilet (sandsynligvis egentlig en væghængt) 90 grader direkte ind i afløbsrøret. Afløb oppefra sprøjter altså ind i toilettet. Jeg vil lave en rigtig stuss i gulvet og forbinde rørene under gulvet i stedet. Og så vil jeg sætte en lille håndvask op. Som det er nu, kan det ikke tilsluttes over, hvor toilettet tilslutter. Så jeg vil sætte en stuss til håndvasken også.

WC-rum med toilet, vådrumsmåtte, vandrør, vandmåler og diverse installationer. En blå spand ved siden af tilbehør på gulvet.

Et rum med skrånende trævæg, en hvid beholder, en åbning i gulvet, kabler og en grøn fjerdusk.

er det den eneste toilettet eller hvad?

S Stefan1972 sagde:
er det eneste toilettet eller hvad?
Nej, det er et ekstra toilet.

Der skal være tætningslag på gulv og opadgående på væg ifølge dagens standard.

Kør ikke VVB via grenkablet. Den kan blive meget varm, hvis det er tvivlsom kvalitet.

• Synes
kulle og 3 andre
  • Laddar…
Det er jo ikke et vådrum, men i dag er der krav om gulvafløb i rum med VVB. Alt rigtigt så langt. Vandbelastning findes jo kun ved en ulykke, derfor ville jeg eventuelt overveje, hvor meget skade det forårsager, hvis der nogensinde løber vand ned gennem sprækkerne rundt om lugen og måske foretage en passende foranstaltning for det.

• Synes
Claes Sörmland
  • Laddar…
Hvad er det for en elektrisk makapær, der er forbundet til indkommende vand?

T Thomas_Blekinge sagde:
Kør ikke VVB via grenledningen. Den kan blive meget varm, hvis kvaliteten er tvivlsom.
Noteret. Tak for påpegningen.

W witten sagde:
Hvad er det for en elektrisk makapær, der er tilsluttet det indkommende vand?
Afkalker

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.