Jo det minder ret stærkt om sådan sten som vores hus delvis er bygget af, så sandsynligvis er det blåbetong.
Nej, det er ikke farligt at rive ned, hvis du spørger mig, vi har både revet vægge og banket fliser ned fra sådanne vægge, men en maske mod støv er at anbefale.
Måske findes der beskyttelsesforskrifter vedrørende dette, men jeg har aldrig tjekket, ingen af håndværkerne virker til at bekymre sig heller, men det farlige ved blåbetong er jo radongassen, der udledes, og den har du i boligen hele tiden i så fald, ikke kun når du river ned.
Farligt at bo i? sandsynligvis, der er en del studier, der tyder på, at risikoen for lungekræft øges, hvis man udsættes for radongas over lang tid (lang tid = 15-45 år) OG er ryger.
Men brug søgefunktionen, så finder du en tråd, hvor dette diskuteres indgående med gode links til studier også. Søg på mit nick eller "daviden" så burde du finde det rigtige.
Men det er ikke farligere, end at du kan blive boende og lave en langtidsmåling om vinteren, så ved du med sikkerhed, hvordan det er.