Vi skal købe hus og tænkte på at flydespartle gulvet. Har I nogle kloge gæt eller viden om søjlen? Kan den fjernes?

Det ville være godt, hvis du kunne supplere med enten billeder eller en tegning. Ellers bliver det bare en masse gætterier.

Tak! Problemet er, at det er et hus/sommerhus, vi har tænkt på at købe, så vi har ingen tegninger eller sådan. Men mit gæt er, at den nok er der, fordi man har installeret gulvet. Måske har man fjernet en væg, eller også er den der bare for at støtte vægten.

Svært at sige noget der, men et gæt er, at I har brug for at beholde den. Det er sjældent, man opstiller en søjle bare for syns skyld. Undskyld, gætter på, at det ikke var, hvad du ville høre.

Düsseldorff
Men du kan jo ikke bare spørge, om en søjle kan fjernes sådan i største almindelighed. Hvordan skal nogen kunne svare på det?

• Synes
whak
  • Laddar…
Klart at jeg ikke forventer et eksakt svar om hvor mange kg tryk gulvet klarer, hvis man fjerner det. Det jeg er ude efter er flere perspektiver og øjne fra folk, der er mere vant til sådan noget end jeg er. Lettere at stille de rigtige spørgsmål og have mere kød på benene, hvis man har fået med sig kloge tanker fra mere kyndige.
Forstå mig gerne ret.

S Slobban sagde:
Svært at sige noget da, men et kill-gæt er, at I har brug for at have den der. Det er sjældent, man stiller op en søjle bare for syns skyld. Sorry, gætter på at det ikke var, hvad du ville høre.
Tak for svaret. Det var jo min spontane tanke med det samme, da jeg så den :)

Hvilken pelare?!!

• Synes
whak og 1 anden
  • Laddar…
Bare mig der ikke kan se billedet?

Düsseldorff
W whak sagde:
Bare mig der ikke ser billedet?
Der er intet billede. Forestil dig en tilfældig søjle og overvej om den kan fjernes. :rolleyes:

• Synes
Enber og 1 anden
  • Laddar…
Kælder med betonvægge, træloft og en trætrappe. En metalstolpe støtter trappen, og der er åbne trædøre langs væggen. Den stolpe. Jeg tilføjede to billeder og fik det bekræftet, men de må være faldet bort. Undskyld.

• Synes
whak
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff sagde:
Findes ingen billede. Forestil dig tilfældig søjle og overvej, om den kan fjernes. :rolleyes:
Haha! Ja lidt svært. Jeg tilføjede billede men ved ikke. Må have gjort noget forkert, da jeg trykkede på send. Nu skulle den være med :crysmile:

• Synes
Düsseldorff
  • Laddar…
Düsseldorff
Det der er jo en stempel. Ikke noget godt tegn direkte. Sidder nok der, den sidder af en god (dvs dårlig) grund.

Den kan ikke fjernes uden at erstattes af noget andet. Det afskårne bjælkelag bæres op af denne.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.