Jeg har en lejlighed med 3m i loftshøjde og vil gerne have en hems. Tror I, det er nok med 70cm mellem madras og loft? Altså 2m under hemsen, 10cm hems og så max 20cm madras.
/Peter
/Peter
madcat måske ikke er så lang, så det måske går at sidde i sengen?
Jeg synes, det lyder i underkanten.
Godt med lidt mere plads.... En seng kan man jo bruge til så meget...
Behøver du have 2 meter under hemsen? Ret almindeligt med skrivebord eller sofa under en hems - og så måske det går at gå på kompromis lidt.
Jeg synes, det lyder i underkanten.
Godt med lidt mere plads.... En seng kan man jo bruge til så meget...
Behøver du have 2 meter under hemsen? Ret almindeligt med skrivebord eller sofa under en hems - og så måske det går at gå på kompromis lidt.
Jeg har en døråbning, der er cirka 2m høj, som skal være under loftet. Kan i og for sig sænke den, men det føles som om jo mere plads man har under loftet, desto mere luftigt bliver rummet. Hvad synes I er minimumsafstanden? Mellem madras og loft altså?
Jeg er ikke så høj nej - 170cm - men klart man vil have så meget plads som muligt. Man kan jo have en tyndere madras også, typ 10cm...
Jeg er ikke så høj nej - 170cm - men klart man vil have så meget plads som muligt. Man kan jo have en tyndere madras også, typ 10cm...
mats_o: Hvordan tænker du, at jeg kunne spare de 10 cm på selve loftet? jeg tænkte bare at have en madras deroppe. Men som sagt, måske kan den være 10 cm i stedet for 20 cm.
Man behøver jo ikke nødvendigvis have 2 m under.
Man behøver jo ikke nødvendigvis have 2 m under.
Jeg antog, at du havde tænkt på en almindelig boxmadras.
Den jeg har, er 23 cm høj (eksklusive topmadras) og har en indbygget ramme. Den ramme kan man jo fastgøre direkte mod væggen, eller så skruer man en ramme udenpå sengerammen. På den måde slipper man for at lave en ramme under.
Men da du havde tænkt dig en almindelig madras, må jeg nok finde et andet trick frem fra baglommen
Du regnede med et 10 cm tykt loft. Hvis man bytter træreglarne ud med stålprofiler som fx firkantrør, kan man gå ned en del i tykkelse. Nu har jeg ikke længere tilstrækkelig viden til at beregne præcis, hvad der er nødvendigt, men med fx 4 cm firkantrør og en plade ovenpå bliver det kun 52 mm tykt. Sammen med din 10 cm madras vinder vi dermed næsten 15 cm i forhold til det første forslag.
Den jeg har, er 23 cm høj (eksklusive topmadras) og har en indbygget ramme. Den ramme kan man jo fastgøre direkte mod væggen, eller så skruer man en ramme udenpå sengerammen. På den måde slipper man for at lave en ramme under.
Men da du havde tænkt dig en almindelig madras, må jeg nok finde et andet trick frem fra baglommen
Du regnede med et 10 cm tykt loft. Hvis man bytter træreglarne ud med stålprofiler som fx firkantrør, kan man gå ned en del i tykkelse. Nu har jeg ikke længere tilstrækkelig viden til at beregne præcis, hvad der er nødvendigt, men med fx 4 cm firkantrør og en plade ovenpå bliver det kun 52 mm tykt. Sammen med din 10 cm madras vinder vi dermed næsten 15 cm i forhold til det første forslag.
mats_o: Tak så meget for tipsene. Måske burde jeg gå med alternativ 1. Men sandsynligvis vil jeg have et loft ligesom. Altså så det er større end bare sengen... 
Klik her for at svare