Uanset hvor jeg køber træ, så ligger det aldrig i nærheden af 15%. Normalt er det 18-20% på det, man finder på byggemarkeder. Er det fordi det opbevares udendørs (under tag) og at det skal opbevares indendørs for at komme ned på 15%?

J Jimmy Alenius sagde:
Uanset hvor jeg køber tømmer, ligger det aldrig i nærheden af 15%. Normalt er det 18-20% på det, man finder på byggemarkeder. Er det fordi det opbevares udendørs (under tag) og at det skal opbevares indendørs for at komme ned på 15%?
Udendørs ligger årsgennemsnittet på ca 85% det svarer til ca 18-20% fugtkvote tror jeg. Tager du tømmeret ind, vil det tørre (og ændre form)

J Jimmy Alenius sagde:
Uanset hvor jeg køber træ, ligger det aldrig i nærheden af 15 %. Normalt er det 18-20 % på det, man finder på byggemarkeder. Er det, fordi det opbevares udendørs (under tag), og at det skal opbevares indendørs for at komme ned på 15 %?
Nysgerrig på hvad du bruger for protimeter

J Jimmy Alenius sagde:
Uanset hvor jeg køber træ, ligger det aldrig i nærheden af 15 %. Normalt er det 18-20 % på det, man finder på byggemarkeder. Er det, fordi det opbevares udendørs (under tag), og at det skal opbevares indendørs for at komme ned på 15 %?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.