Hej!
Jeg overvejer at støbe en ny plade med EPS cement. For at forbedre isoleringen tænkte jeg først at lægge et lag flamingo nedenunder, da jeg skal have gulvvarme. Jeg har set flere indlæg og anvisninger om, at flamingo ikke skal bruges som underlag ved EPS, men mit spørgsmål er, hvad kan der ske? Er der nogen, der har prøvet?
Jeg overvejer at støbe en ny plade med EPS cement. For at forbedre isoleringen tænkte jeg først at lægge et lag flamingo nedenunder, da jeg skal have gulvvarme. Jeg har set flere indlæg og anvisninger om, at flamingo ikke skal bruges som underlag ved EPS, men mit spørgsmål er, hvad kan der ske? Er der nogen, der har prøvet?
Jeg gætter...
At man får dårlig bæreevne på pladen. Frigolitpladen vil ikke blive presset ned mod makadambedet. Den har brug for noget tungt over sig for at sprede overfladetrykket. Dvs. hvis man støber noget let ovenpå, vil frigoliten delvist svæve i luften.
At man får dårlig bæreevne på pladen. Frigolitpladen vil ikke blive presset ned mod makadambedet. Den har brug for noget tungt over sig for at sprede overfladetrykket. Dvs. hvis man støber noget let ovenpå, vil frigoliten delvist svæve i luften.
Forstår, at det kan opleves lidt dobbelt, men tanken er, at jeg vil undgå at vente tre måneder på betongen, før jeg kan påføre tætningslaget. Så EPS kan måske være en bedre løsning, dog vil jeg stadig have en så godt isoleret grund som muligt.
Har også tænkt i de baner, som du overvejer omkring largab.
Har også tænkt i de baner, som du overvejer omkring largab.
Jeg forudsætter, at du IKKE tænker på at støbe varmeslangerne ind i gulvet???
Det er ingen god idé, hvis du vil have god regulering og god økonomi.
Gør du ifølge VillaVarms koncept (som er dyrere), så får du desuden noget, der virker!!
I mit tilfælde ventede jeg desuden med at lægge gulvet ind, indtil huset var stort set færdigt.
http://www.villavarm.se/villa-varms-unika-golv
Det er ingen god idé, hvis du vil have god regulering og god økonomi.
Gør du ifølge VillaVarms koncept (som er dyrere), så får du desuden noget, der virker!!
I mit tilfælde ventede jeg desuden med at lægge gulvet ind, indtil huset var stort set færdigt.
http://www.villavarm.se/villa-varms-unika-golv
Dobbelt spiller vel mindre rolle, jeg tænkte mest, at man måske ikke vil have isolering ovenover gulvvarmen. Så falder hele ideen med at støbe slangen ind i gulvet jodaniel76 sagde:
Men hvis man kan gøre EPS-cement hurtigtørrende, burde der vel findes den samme blanding uden isoleringen? EPS-kuglerne i sig kan vel næppe gøre nogen forskel for tørreprocessen? Eller misforstår jeg dig fuldstændigt måske....
Er der nogen, der har viden om denne kombination?
Altså celleplast og så EPS-cement ovenpå? Læste, at der er en risiko for, at hærdningstemperaturen stiger med celleplast nedenunder på grund af isolering. Men det lyder mærkeligt.
Hvordan bliver det med belastningerne, EPS-cement vejer en tiendedel af almindelig beton, og kan der opstå lommer mellem makadam og celleplast, da trykket ikke er særlig stort?
Badeværelse;
I mit tilfælde jord-makadam 150mm-150mm celleplast-150 mm EPS cement-gulvvarme-gulvspartel.
Altså celleplast og så EPS-cement ovenpå? Læste, at der er en risiko for, at hærdningstemperaturen stiger med celleplast nedenunder på grund af isolering. Men det lyder mærkeligt.
Hvordan bliver det med belastningerne, EPS-cement vejer en tiendedel af almindelig beton, og kan der opstå lommer mellem makadam og celleplast, da trykket ikke er særlig stort?
Badeværelse;
I mit tilfælde jord-makadam 150mm-150mm celleplast-150 mm EPS cement-gulvvarme-gulvspartel.
Klik her for at svare