Hej,

er i gang med at indrette et loft, jeg er ved at sætte de sidste 45ere på ydervæggene og har delt loftet med en skillevæg+dør. Når jeg er færdig med at sætte reglar på plads, skal jeg kontakte min elektriker, der skal vise/tegne, hvordan jeg skal trække rør og placere dåser (han kommer senere til at trække tråden/forbinde). Mit spørgsmål er, om jeg kan nå at "enkle" skillevæggen, inden jeg ringer efter elektrikeren? (Han er svær at få fat i, så det er nok hurtigere at spørge her...) Jeg tænker at have gips på den ene side og OSB+Gips på den anden, hvis jeg kan "enkle" - hvilken side ville i så fald være mest praktisk at gøre ud fra et el-synspunkt? Der vil kun være simple ting i skillevæggen, et par kontakter og stikkontakter.

Taknemmelig for synspunkter.

at sætte skiverne der alle doser skal sidde. nemmest for elgubben. så enkle op alt. mvh estwing

Jeg vil have lige mange doser på begge sider af væggen, men jeg har lyst til at sætte OSB-snarest og gemme gipsningen til senere, når alle rør/doser er på plads. Tolker jeg svaret rigtigt, hvis jeg antager, at jeg kan montere siden med OSB-pladerne uden at få en sur elektriker?

Sæt plader på den side, hvor der kommer til at sidde flest dåser. Er de lige mange, så sæt igen den side, hvor der skal sidde både OSB og gips.

Det er betydeligt nemmere at bore dåser i en opsat plade, end at sætte plader, hvor der allerede stikker dåser ud!

Jeg fanger, tusind tak for hjælpen, her skal det lettes :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.