Hej alle!
Vær venlig at hjælpe mig her,
Jeg har en væg der er enkeltgips med stålregel i. Jeg har tænkt mig at hænge et 65-tommer tv på væggen. Jeg har bedt en person om at kigge på det, og han siger, at det er umuligt. Har han ret, eller burde jeg ansætte en anden?

KalleKe
Jeg havde stålregel og enkelgips i lejligheden. Fungerede fint. Hænger TV'et fladt på væggen og ikke med en sådan arm, der svinger ud, burde det være roligt. Det var desuden et gammelt flad-tv, som var ret tungt/tykt.

leta op reglerna och dra skruv/plugg igenom dom.

R Rony Karlsson sagde:
Hej alla!
snälla kan ni hjälpa mig här,
Jag har en vägg som är enkelgips med stålregel i. Jag har tänkt att hänga en 65tum tv på väggen. Jag har bett en person kolla på det och han säger att det är omöjligt. Har han rätt eller borde jag anlita någon annan ?
65” är ok om det är ett plant väggfäste. Mao inte utvridbara armar etc. . Använd molly (skivexpander) nu, inte plugg eller driva så håller det( minst 4st M6). En ny 65” väger normalt under 20kg. Använd gärna ett väggfäste som är 60cm brett så du får ut vikten. Kan man lokalisera vart reglarna går så är det bra om man kan dra 1 skruv igen regeln också för säkerhets skull..
(Jobbar med professionell ljud/bild)

EddieHansson EddieHansson sagde:
Ellers så skru en plywoodplade op og sæt tv'et på den. Sørg for at bruge gode skrueranker/molly. Brug gode værktøjer [link]
Plywood brugte vi, når vi satte skærme op på 60-90 kg. En skærm på 16-20 kg er det helt unødvendigt. Man vil jo gerne have skærmen så tæt mod væggen som muligt.

Jeg er så taknemmelig for jeres svar.
Tv er lg c1 oled som vejer ca 32 kg og en soundbar som vejer 6 kilo så totalt 38-40 kilo skal hænges på væggen. Men som jeg forstår fra jeres svar så burde det gå, så længe man er kreativ. Og næse vægbeslag er lige og flade.

• Synes
Sealand
  • Laddar…
1 m6 Molly i enkelgips skal vel tåle typ 40 kg ligeud, så at hænge et tv, der sidder tæt mod væggen, er jo ikke noget problem.

R Rony Karlsson sagde:
Jeg er så taknemmelig for jeres svar.
Tv er lg c1 oled som vejer ca. 32 kg og en soundbar som vejer 6 kilo, så totalt 38-40 kilo skal hænges på væggen. Men som jeg forstår fra jeres svar, så burde det gå, så længe man er kreativ. Og næse vægbeslag er lige og flade.
Det er vægten inkl. stativ. Den vejer ca. 25kg uden. Soundbaren fastgør du under med egne fastgørelser. Altså vægten fordelt over større område og flere skruer. Så efter min mening helt ufarligt.

O Odagan sagde:
1 m6 Molly i enkelgips skal vel tåle typ 40 kg rakt ud så at hænge et tv som sidder slimmat mod væggen er jo inga problem
Nej 40 kg er hængende tværlast. Træklasten er knap halvdelen. Essve angiver fx 45 kg tvær, 18 kg træk. Dette er hu dog skruens tålighet. Væggen påvirker jo også hvor meget den tåler. Intet TS burde være bekymret for i dette tilfælde dog

M mojjen sagde:
Det er vægten inkl stativ. Den vejer ca 25 kg uden. Soundbaren fæstner du under med egne fastgørelser. Mao vægten fordelt over større område og flere skruer. Så efter min mening helt ufarligt.
Hej Mojjen!
Yes TV vejer 24 kilo uden sit eget stativ og vægbeslag som jeg tænkt at hænge tvn på vejer 2 kilo så den totale vægt der er 26 kilo. Vægbeslag har muligheder for to skruer på hver side samt en i midten så totalt 5 skruer.

Soundbaren har jeg tænkt hænge under tvn og den vejer 6 kilo og dens vægbeslag vejer 0,65 kg så knapt 7 kilo der.

Tror du det er muligt det her på enkelgips med stålregel? Eller skal jeg lægge en playwood på væggen og derefter hænge på?

Taknemmelig for jeres feedback.

R Rony Karlsson sagde:
Hej Mojjen!
Ja, TVen vejer 24 kilo uden sin egen stand og vægbeslaget, som jeg havde tænkt at hænge TVet på, vejer 2 kilo, så den samlede vægt er 26 kilo. Vægbeslaget har muligheder for to skruer på hver side samt en i midten, så i alt 5 skruer.

Soundbaren har jeg tænkt at hænge under TVen, og den vejer 6 kilo, og dens vægbeslag vejer 0,65 kg, så knap 7 kilo der.

Tror du, det er muligt på enkeltgips med stålregel? Eller skal jeg lægge en playwood på væggen og derefter hænge på?

Taknemmelig for jeres feedback
Glem plywooden. Havde det været et problem, så havde jeg haft et betydeligt større problem. Typ 5-600 skærme rundt om i landet de sidste 15 år med ukendt antal monteret i enkeltgips (Selvfølgelig kortlagt ved installationen af installatørerne). Har aldrig haft nogen, der er faldet ned:):cool:
Du behøver kun 4 skruer, men den i midten er ret god at fæstne med en skrue kun i gipsen, mens man markerer de andre huller.

OBS Mange Beslag har indbygget vaterpas; brug IKKE det. De er yderst upræcise (Står endda i flere af deres instruktionsbøger, at de kun skal ses som en indikation, Verdens dårligste funktion, kun markedsføring...
Utroligt trist med et tv, der er skævt, man ser allerede nogle mm... Så brug et godt vaterpas eller en laser, hvis du har. (Nu opfattede jeg dog, at du ikke selv skulle installere det)....

M mojjen sagde:
Glem krydsfiner. Hvis dette havde været et problem, ville jeg have haft et betydeligt større problem. Omkring 5-600 skærme rundt om i landet de seneste 15 år, med et ukendt antal monteret i enkel gips (Selvfølgelig kortlagt ved installationen af installatørerne). Har aldrig haft nogen, der er faldet ned:):cool:
Du behøver kun 4 skruer, men den i midten er ret god at fastgøre med en skrue kun i gipsen, mens man markerer de andre huller.

OBS Mange beslag har indbygget vaterpas, brug IKKE det. De er yderst upræcise (Det står endda i flere manualer, at de kun skal ses som en indikation. Verdens dårligste funktion, kun markedsføring......
Utroligt kedeligt med en tv, der hænger skævt, man ser det allerede nogle mm.... Så brug et godt vaterpas eller en laser, hvis du har. (Nu forstod jeg dog, at du ikke skulle installere selv)....

.
Hej!
Tusind tak for din udførlige feedback. Nej, jeg skal have hjælp af en håndværker til at hjælpe mig med monteringen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.