Hvad tror I? Er væggen mellem redskab og opbevaring bærende? Rummet er i kælderen og ovenover ligger stuen uden væg samme sted.
Det er betonbjælkelag, hvor bjælkerne ligger på tværs af væggen. På billedet med lampen ser man væggen til højre. Alle vægge i huset blåbetong.

• En rund loftslampe er tændt og monteret på et hvidt betonloft. Væg og ventilationsrist ses til højre i billedet.
  • Plantegning af kælder med mærkede rum, herunder værksted og stue. Vægge angivet, stue ligger over kælderen. Nutzer er i blåbeton.
  • Plantegning af kælder med rum markeret som hobbyrum, redskab og forråd. Diskussion om bærende væg mellem redskab og forråd.
Højst usandsynligt. Derimod burde det du siger ang. at alle vægge er i letbeton ikke stemme, da det fremgår tydeligt at væggen du taler om ej er i samme materiale som de ydre vægge. Dette peger jo dog også på at den ej er bærende.

Har du nogen anden tegning, af typ konstruktion, så går det at bekræfte definitivt.

Tak for svar.
Jeg oplever, at alle vægge er blåbeton, ifølge sælgeren er det sådan. Selv boremaskinen "siger" det samme uanset hvor jeg borer.

Desværre har jeg ikke flere tegninger end disse.

Vil bare præcisere, at blåbeton ikke er et byggemateriale, men en bestemt slags letbeton. F.eks. som mange nu kalder letbeton for siporex, selvom det egentlig er et varemærke.

Du har ikke adgang til hele tegningerne, du har lagt op? Måske findes der en forklaring på de forskellige materialer i væggene.

Desværre er det her det eneste, jeg har at gå ud fra i tegninger.
Findes der en professionel, man kan tage hjem for at få det bekræftet? Hvilken jobtitel har sådan en person i så fald?

Jeg fik svar fra forskellige personer i foreningen. Den er ikke bærende.

Tak for svar og al hjælp(y)

• Synes
C.Lundin
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.