Har selvfølgelig læst og søgt en del om dette, men finder ikke noget optimalt svar. Nogle foreslår kiler, andre silikone, andre skruer, og andre noget andet.
Gætter på, at forskellige trapper kan have forskellige problemer, og at det kan hjælpe med forskellige metoder.

Min trappe ser ud som på billedet, og hvert trin knirker.
Hvad er jeres bedste tips? Jeg planlægger at male trappen, og derfor kunne jeg sætte skruer fra ydersiden og skrueskruer fra indersiden mod væggen og gøre disse "usynlige" med spartel og maling.

• Trappe i træ med åbne trin og sorte gelændere, knirker ved hvert trin, overvejes skruet og malet for at skjule skruehuller.
L
Den er frit hængende på den ene side, efter min mening ikke godt, de har en tendens til at knirke, de vrider sig. Prøv lidt let at støtte under 5. trin i yderkanten, det går godt med en regel, men læg en stykke plade på gulvet først, så der ikke bliver mærker, den skal spænde mod trinnet, så den støtter godt, plejer at hjælpe med støtte mod knirken, men ingen garanti.

Du får lave en almindelig fejlfinding. Undersøg én ting ad gangen. Trinene ser lidt mærkelige ud. Hvilket materiale er de lavet af? Begynd dog med at teste det ydre vangstykke. Jeg synes, det virker som om det er forkert limet. Træets fibre skal hele tiden gå i længderetningen. Støt dette vangstykke flere steder, så alt er stift, og prøv at gå på det. Hvis det ikke hjælper, må du undersøge trin, fastgøring og dimensioner. Obs min idé afviger fra den, som Liteavvarje har præsenteret.

L
J justusandersson sagde:
Du må lave en almindelig fejlsøgning. Undersøg én ting ad gangen. Trinene ser lidt skæve ud. Af hvilket materiale er de lavet? Start dog med at teste det ydre vangesystem. Jeg synes, det ser forkert limet ud. Træets fibre skal hele tiden gå i længderetningen. Understøt dette vangesystem flere steder, så alt er stift, og prøv at gå. Hvis det ikke hjælper, må du undersøge trinene, fastgørelsen og dimensionerne. Obs min idé afviger fra den, som Liteavvarje har præsenteret.
Ingen fejl i det, alt bliver godt, bare man kommer i gang og får styr på problemet, måske gennem forskellige synspunkter.

Det ser ud til at være noget laminat på undersiden af trappetrinene.

Jeg vil prøve at fejlfinde lidt, når jeg får tid.

Jeg tænkte på at prøve at skrue et af trinene for at se, om det hjælper. Så er spørgsmålet, om man skal forsøge at trykke op trinpladen og skrue til, eller om man skal trykke ned og skrue til.

Jeg synes, du skal nærme dig problemet på en mere systematisk måde. Trappetrinene ser ud til at være indfræset i vangerne og sandsynligvis derefter skruet igennem vangerne. Hvis det er udført på den måde med rimelig præcision, så vil en ekstra skrue nok ikke hjælpe. Eftersom der er laminat på undersiden, kan trappetrinenes kerne være spånplade eller MDF eller noget lignende, alle ret uegnede til det formål. Kontrollér først, at du kan udelukke den ydre vange som årsag til knirken.

Malerede en knirkende trappe hos en kunde.
De havde bestilt et nyt rækværk fra en lokal trappeproducent. Talte med dem om knirken.
Løsningen:

Skrues trin ind i vangerne fra undersiden med to lidt grovere skruer på hver side af trinene.

Gjorde dette, og trappen er helt stille og har forblevet sådan i 3 år...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.