Har et fanergulv i træ af mærket Golvabia over hele lejligheden.
Sidder perfekt overalt bortset fra lige uden for en dør, hvor der er blevet en sprække på 3-4 mm.
Den kan ses og er yderst irriterende :S

Hvordan løser jeg dette?
Et alternativ er selvfølgelig at fjerne hele gulvsoklen, justere brættet og derefter sætte soklen tilbage igen.
Ulempen ved det er, at jeg helt sikkert vil lave skader på soklen, væggen eller begge dele, hvilket indebærer maling, fugning, maling igen osv. (dvs. meget arbejde).
Andre tips til, hvordan man kan justere brættet en smule? Noget værktøj, der kan hjælpe mig?

Se vedhæftede billeder.
Billede 1 er af selve sprækken.
Billede 2 er sprækken på lidt længere afstand, hvor man ser, at gulvbrættet går helt til væggen (undskyld for det uskarpe billede).

• Gulv med en synlig sprække mellem to brædder tæt på en væg, sandsynligvis i træfiner fra Golvabia.
  • Gulvbræt med en synlig 3-4 mm sprække ved siden af en væg, tæt på en dør. Trægulvets fane ses klart, sammen med en lys vægkant.
Enten bland savsmuld af gulvets materiale med trælælim, eller spartle med træspartel.

Test først
Skru en solid klods fast og så slå alternativt bryd med kobenet mod væggen ind i sprækken, hvis det ikke er limet gulv, og spartle igen hullerne fra skruerne, som bør være klods + gulvtykkelse.. lange.

Forsøg at sparke den sammen
Tag ikke sko med såler, der laver sorte mærker.

Koste sagde:
Enten blande spån fra gulvets materiale og trælim, eller spartle med træspartel.

Test først
Skru en robust klods fast og slå alternativt bræk med en brækjern mod væggen i sprækken, hvis det ikke er et limet gulv, og spartle igen hullerne fra skruerne, som bør være klods + gulvtykkelse..lange.
Lyder meget avanceret og som om, at det nemt kan give skader og ekstra arbejde.
Det er et almindeligt finer-gulv, klikgulv altså.

para sagde:
Prøv at sparke den sammen
Tag ikke sko med sål, der laver sorte mærker, bare
Tak for tipset, sværere end så var det ikke.
Jeg sparkede barfodet og fik lidt greb.
3 hurtige spark og nu sidder det perfekt :P

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.