Skal flytte en væg 30 cm bagud for at få et større køkken. Væggen indeholder 5 stikkontakter. Så mit spørgsmål er som følger: Hvordan sætter man el-dåserne i væggen? Har aldrig gjort det før, deraf spørgsmålet. Der findes tilsyneladende en type sav, der kan registrere, hvor dåserne sidder bag væggen, passer det?
Nej, jeg vil ikke geninstallere elen selv, vil bare placere dåserne på plads og lægge VP-rørene ind.
Gjorde det selv, da badeværelset blev lavet om, men da brugte jeg en såkaldt 'senildåse' til gulvvarmetermostaten.
Nu vil jeg bruge almindelige dåser, som virker meget lettere at trække rør videre fra.

Taknemmelig for svar.
 
Magnetiske "holefinders" men tjek med elektrikeren først, at det er ok, at du trækker rør og sætter doser. Det kræver nemlig tilladelse også til dette, da rør og doser udgør den endelige og måske vigtigste beskyttelse for lederne.

/Kent
 
snickarboden sagde:
Magnetiske "holefinders" men tjek med elektrikeren først, om det er ok, at du trækker rør og sætter doser. Det kræves nemlig autorisation, selv for dette, da rør og doser udgør den endelige og måske vigtigste beskyttelse for lederne.

/Kent
Tak for svaret!
Ja, selvfølgelig tjekker jeg med ham, det var helt ok for badeværelset.
Men hvordan i alverden fæstner man dem, det er det jeg undrer mig over... :confused:
 
Spikes i regelværket. kig på doserne, der er huller så du spiker dem i "sidled" mod stående regl. VP-rørene tror jeg han sætter pris på, hvis du fastgør med klammer og ikke spik, og det kan være godt at du ikke gipper det til igen før han har set på det.

/Kent
 
snickarboden sagde:
Spikes i regelverket. se på doserne, der er huller så du spikes dem i "sidled" mod stående regler.
VP-rørene tror jeg han vil sætte pris på, hvis du fastgør med klemmer og ikke spiger, og det kan være godt at du ikke gipser til før han har set det.

/Kent
Tak igen så! Klemmer er der nok af efter badeværelses-trækningen, og jeg vil selvfølgelig vise ham trækningen, præcis som du siger, før jeg lukker helt.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.