Jeg siger bare: Hole-in-one.
http://www.elbutik.se/group.htm?category_id=2932
Har du ikke råd - mål, mål, mål (og band når det bliver 3-8 mm fejl hele tiden).
Magnetsøgeren ses i øverste venstre hjørne. Den viser ret præcist, hvor man skal tage hul til boksen.

http://www.elbutik.se/group.htm?category_id=2932
Har du ikke råd - mål, mål, mål (og band når det bliver 3-8 mm fejl hele tiden).
Magnetsøgeren ses i øverste venstre hjørne. Den viser ret præcist, hvor man skal tage hul til boksen.

Exaktemento.....Brugd sagde:
Til OSB/spån bytter man skruen ud med en lille bolt. Sætter en farveklat på enden af bolten og trykker mod pladen
Jep, skiven skal væk... Men det er nok at holde på plads og trykke for at få mærke.bay sagde:
Ville også gerne have værktøjet :
50 dåser ca. 18:- / hul 8)
En præcisering: Snickarpelles svar herover refererer kun til Bays andet spørgsmål.
Med Hole-In-One behøver man ikke demontere pladen. Sæt indsatsmagneten i dåsen og fastgør gipspladen. Derefter skal du bare slippe søgemagneten og bore.
OBS!
Dette fungerer lidt dårligere på OSB, da søgemagneten ofte havner lidt skævt.
Boret kan ikke lige så let "kalve" til siden i træ som det kan i gips. Mine hole-in-one-indsatser er ret slidte i centrum efter en hel byggeproces, hvor jeg har brugt dem til både OSB og gips.
Mit tip til OSB og andre træplader er:
1) Sæt indsatsmagneten i dåsen.
2) Fastgør OSB/plyfa/spånpladen.
3) Sæt søgemagneten på.
4) Tag dossefræseren og bor kun et par millimeter i træpladen.
5) Fjern OSB-pladen og lav hullet med en overdimensioneret dossefræser. Hullet bliver lidt for stort, men det spiller jo ingen rolle - ingen vil se det. Desuden bliver det lettere at montere pladen, hvis hullet er nogle mm skævt.
6) Monter OSB-pladen.
På den måde har du skånet din dyrt indkøbte hole-in-one. Dette tip ville jeg selv gerne have haft, FØR jeg selv slidte mine magneter op. Nu har magneterne ovale huller, og præcisionen er alt andet end nøjagtig.
Med Hole-In-One behøver man ikke demontere pladen. Sæt indsatsmagneten i dåsen og fastgør gipspladen. Derefter skal du bare slippe søgemagneten og bore.
OBS!
Dette fungerer lidt dårligere på OSB, da søgemagneten ofte havner lidt skævt.
Boret kan ikke lige så let "kalve" til siden i træ som det kan i gips. Mine hole-in-one-indsatser er ret slidte i centrum efter en hel byggeproces, hvor jeg har brugt dem til både OSB og gips.
Mit tip til OSB og andre træplader er:
1) Sæt indsatsmagneten i dåsen.
2) Fastgør OSB/plyfa/spånpladen.
3) Sæt søgemagneten på.
4) Tag dossefræseren og bor kun et par millimeter i træpladen.
5) Fjern OSB-pladen og lav hullet med en overdimensioneret dossefræser. Hullet bliver lidt for stort, men det spiller jo ingen rolle - ingen vil se det. Desuden bliver det lettere at montere pladen, hvis hullet er nogle mm skævt.
6) Monter OSB-pladen.
På den måde har du skånet din dyrt indkøbte hole-in-one. Dette tip ville jeg selv gerne have haft, FØR jeg selv slidte mine magneter op. Nu har magneterne ovale huller, og præcisionen er alt andet end nøjagtig.
Ja, så KAN man gøre... men det er jo 100% sejere at bruge sit dyrt indkøbte værktøj. Desuden holder man værktøjsfloraen nede med EN ting 
Det kan jo være godt fra et forhandlingssynspunkt IKKE at nævne hole-in-one:ens mangler, ellers får du den nok ikke af julemanden.
PS: Nye magneter kan man købe løst. Overvejer seriøst at købe to nye af de små.
PS2: Det KAN være ved at være tid til at købe mindst en lille magnet mere. Det sker oftere, end man tror, at der er mere end to stik bag en gipsvæg.
Det kan jo være godt fra et forhandlingssynspunkt IKKE at nævne hole-in-one:ens mangler, ellers får du den nok ikke af julemanden.
PS: Nye magneter kan man købe løst. Overvejer seriøst at købe to nye af de små.
PS2: Det KAN være ved at være tid til at købe mindst en lille magnet mere. Det sker oftere, end man tror, at der er mere end to stik bag en gipsvæg.
Jeg er enig i, at hole-in-one ikke fungerer lige så godt i OSB.
Det er jo lidt ærgerligt, at indsatserne bliver gennemhullede efter kun ti huller, især når man tænker på, at de er ret dyre. Normalt i gips bliver der jo kun et lille mærke, inden boret glider rigtigt.
Ellers kan jeg kun sige, at det er en meget tidsbesparende opfindelse.
Det er jo lidt ærgerligt, at indsatserne bliver gennemhullede efter kun ti huller, især når man tænker på, at de er ret dyre. Normalt i gips bliver der jo kun et lille mærke, inden boret glider rigtigt.
Ellers kan jeg kun sige, at det er en meget tidsbesparende opfindelse.
Som dosborr kører jeg med Biltemas. Boret har den rette dimension til hullerne i Hole-In-One, og fræserne er ikke gået i stykker endnu. Prisværdigt for en hobbybygger!
Chucken: 20-306 39.90 kr
Boret: 20-307 8.90 kr
Hulboren: 20-303 (75 mm) samt 20-302 (85 mm) 89.90 kr/st
Chucken: 20-306 39.90 kr
Boret: 20-307 8.90 kr
Hulboren: 20-303 (75 mm) samt 20-302 (85 mm) 89.90 kr/st
Klik her for at svare