Med dine forudsætninger kan jeg ikke lave nogen sandkasse, jeg ville aldrig lægge nogen markdug.
Sandkasse er så kort tid i børnenes historie, eller tænker du, at de sidder i sandkassen med deres venner, når de er 19?
Med dine forudsætninger kan jeg ikke lave en sandkasse, jeg ville aldrig lægge noget geotekstil. Sandkasse er så kort tid i børnenes historie, eller tænker du, at de sidder i sandkassen med deres venner, når de er 19?
Protte
Du mener, at du ikke kan lave en sandkasse, hvis der skal lægges geotekstil under?
Geotekstilen kostede 32 kroner. At klippe til og lægge ud tog ikke mere end nogle få minutter. Hvad skulle ulempen ved en geotekstil være, uanset hvordan man gør?
Dobbelt op på duge selvfølgelig, som en anden skrev. Så skal du have låg. Så kattene ikke tisser. Så skal du måske anskaffe dig flere børn, så regn med at den kasse kommer til at stå der ret længe, så vælg et godt sted. Sidst, men ikke mindst, er det ret smart at vælge et sted, der giver skygge de varmeste timer på dagen. Børn kan lege vanvittigt længe med banale ting. Så hvis de skulle elske sandkassen, kan det være godt at den står et strategisk godt sted, så du kan sidde i en liggestol og drikke for stærke drinks, mens børnene leger i skyggen (det har jeg gjort i hvert fald. Ja, jeg er ret tilfreds med mig selv de gange, man kan unde sig selv drinks, og børnene leger alene)
Måske en smagssag eller måske findes der et rigtigt svar, men børnene har lagt sig, fruen ligeså, jeg er færdig med hverdagen, og nu vil jeg forkæle mig selv ved at komplicere simple ting
Har en sandkasse af træ - kun vægge og låg (ingen bund), som jeg har gravet ned i haven.
Under kassen har jeg lagt en fiberskæred. Jeg var lige ved at gå ud og klippe kanterne på skærmen, der stikker ud, da jeg begyndte at tænke over, om jeg virkelig havde gjort det rigtigt. Jeg har altså lagt skærmen som på billede 1 nedenfor. Skærmen er udenfor sandkassen. Jeg tænkte, at det var bedre end billede 2, hvor græs og andet eventuelt kunne komme imellem skærm og kasse. Og fiberskærmen er jo der for at forhindre planter i kassen og sand i jorden. Men spørgsmålet er, om ikke skærmen hellere skulle lukke sand ude fra at havne under kassen, hvilket jo ikke sker i 1. Hvis man sidder/går på kassen, så bevæges den vel så lidt sand ad gangen havner mellem kasse og skærm, og så har man jo i stedet sand på siderne og kassen skyder i højden hvis I forstår, hvad jeg mener. Stadig i skærmen men på ydersiden af kassen. Spiller nok egentlig ingen rolle, hvordan jeg gør, for sandkassen var billig, og det er ikke verdens undergang, hvis den skulle have brug for at blive revet/erstattet senere.
Findes der en korrekt måde, hvordan ville I gøre eller har gjort? Fiberskærm indenfor eller udenfor sandkasse? 1 eller 2?
[billede]
Jeg værdsætter hverdagslyrikken i
"Måske en smagssag eller måske findes der et rigtigt svar, men børnene har lagt sig, fruen ligeså, jeg er færdig med hverdagen, og nu vil jeg forkæle mig selv ved at komplicere simple ting "
(En øl i sofaen foran den animerede Spider-Man med børnene)
PPlantarn sagde:
Måske en smagssag eller måske findes der et rigtigt svar, men børnene har lagt sig, fruen ligeså, jeg er færdig med hverdagen, og nu vil jeg forkæle mig selv ved at komplicere simple ting
Har en sandkasse af træ - kun vægge og låg (ingen bund), som jeg har gravet ned i haven.
Under kassen har jeg lagt en fiberskæred. Jeg var lige ved at gå ud og klippe kanterne på skærmen, der stikker ud, da jeg begyndte at tænke over, om jeg virkelig havde gjort det rigtigt. Jeg har altså lagt skærmen som på billede 1 nedenfor. Skærmen er udenfor sandkassen. Jeg tænkte, at det var bedre end billede 2, hvor græs og andet eventuelt kunne komme imellem skærm og kasse. Og fiberskærmen er jo der for at forhindre planter i kassen og sand i jorden. Men spørgsmålet er, om ikke skærmen hellere skulle lukke sand ude fra at havne under kassen, hvilket jo ikke sker i 1. Hvis man sidder/går på kassen, så bevæges den vel så lidt sand ad gangen havner mellem kasse og skærm, og så har man jo i stedet sand på siderne og kassen skyder i højden hvis I forstår, hvad jeg mener. Stadig i skærmen men på ydersiden af kassen. Spiller nok egentlig ingen rolle, hvordan jeg gør, for sandkassen var billig, og det er ikke verdens undergang, hvis den skulle have brug for at blive revet/erstattet senere.
Findes der en korrekt måde, hvordan ville I gøre eller har gjort? Fiberskærm indenfor eller udenfor sandkasse? 1 eller 2?
Dobbelt lag dug selvfølgelig, som en anden skrev. Så skal du have et låg. Så kattene ikke tisser. Så måske får du flere børn, så regn med, at den der kasse kommer til at stå der ret længe, så vælg et godt sted. Sidst, men ikke mindst, er det ret smart at vælge et sted, der giver skygge de varmeste timer på dagen. Børn kan lege sindssygt længe med banale ting. Så hvis de skulle elske sandkassen, kan det være godt, at den står på et strategisk godt sted, så du kan sidde i en solstol og drikke for stærke drinks, mens børnene leger i skyggen (så har jeg gjort i hvert fald. Ja, jeg er ret tilfreds med mig selv de gange, man kan unde sig drinks og børnene leger selv)
Det gælder jo om, at børnene faktisk bruger låget, dvs. hvis jeg ikke går husesyn som en kedelig gammel mand hver nat, vil låget aldrig være på. Desuden er der fyrretræer i nærheden, så alt det nåle... ugh.. alt denne nåle..
Man skulle have hængsler, der lukker af sig selv. Har ungen adgang til et søskende, kan jo en holde op, mens den anden graver. Teamwork står vel godt på CV'et
Naboen byggede en solid sandkasse sidste sommer, med jorddug under. Jeg gik problemet i forvejen (mine og områdets katte) og tilbød mig at fremstille et dækken til den af førsteklasses plastdug med kanter, så man nemt kan få det af og på. De blev glade, da jeg forklarede, at den også beskytter mod ukrudt, som tidligere nævnt kommer oppefra, og desuden holder den sandet fugtigt, at lege i tør sand er jo ikke sjovt. Det blev rigtig godt……...men nu er myrerne flyttet ind.
Så utrolig kompliceret det blev, da jeg var i sandkassealder, havde jeg kun en bunke sand, ingen ramme og ingen dug.
Mine børn fik faktisk en ramme, og en "gravemaskine", og med den havnede en hel del sand udenfor rammen.
Så utroligt kompliceret det blev, da jeg var i sandkassealderen, havde jeg bare en afkippet bunke sand, ingen ramme og ingen dug. Mine børn fik faktisk en ramme, og en ”gravemaskine” og med den havnede en hel del sand uden for rammen.
Protte
Så här på Four-Yorkshiremen-temaet. Det trykimpregnerede træ før var jo heller ikke at lege med. Men det holdt myrerne og ukrudtet væk. Men kattene...
Nu har jeg tænkt over dette besværlige problem efter et par øl og er kommet frem til, at følgende løsning er bedst. Desværre kan jeg ikke helt huske hvorfor, så det ville være godt, hvis vi kunne hjælpe hinanden med at finde ud af det.
Nu har jeg funderet over dette besværlige problem over en par øl og er kommet frem til, at følgende løsning er bedst. Desværre kan jeg ikke helt huske hvorfor, så det ville være godt, hvis vi kunne hjælpe hinanden med at komme på det.
Sådan her på Four-Yorkshiremen-temaet. Det trykkede træ før i tiden var jo heller ikke til at spøge med. Men det holdt myrerne og ukrudtet væk. Men kattene...
Faktisk så var mine børns ramme af noget nedrivningsvirke, så det var ret mørt, da kassen blev afviklet, ingen gift der.
Hvis der vokser alskens græs og ukrudt i sandkassen, så må det skyldes, at børnene ikke er der nok.
Protte
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.