Hej!
Jeg har brug for at efterisolere gulvet i badeværelset. Vi bor i et gammelt hus, men med badeværelset i en nyere tilbygning (2017). Tilbygningen står på pæle, og om vinteren sker det, at vandet til badeværelset fryser. Vi har gulvvarme, men det hjælper ikke, og gulvvarmen kan ikke holde gulvet specielt varmt.
Hvordan gør man, når man skal efterisolere udefra, hvis man ikke vil rive noget ned på den eksisterende tilbygning? Er Västkustskivan et godt alternativ? Eller Hunton træfiberisolering?
Mvh Stefan
Jeg har brug for at efterisolere gulvet i badeværelset. Vi bor i et gammelt hus, men med badeværelset i en nyere tilbygning (2017). Tilbygningen står på pæle, og om vinteren sker det, at vandet til badeværelset fryser. Vi har gulvvarme, men det hjælper ikke, og gulvvarmen kan ikke holde gulvet specielt varmt.
Hvordan gør man, når man skal efterisolere udefra, hvis man ikke vil rive noget ned på den eksisterende tilbygning? Er Västkustskivan et godt alternativ? Eller Hunton træfiberisolering?
Mvh Stefan
Det er vandet, der har tendens til at fryse da. Afløb plejer ikke at fryse, medmindre et toilet står og tisser, som normalt sker. Hvis der ikke er nogen synlige vandrør, er de i bjælkelaget, så skal du isolere alt nedenunder. Hvad du vælger, er en smagssag. Lidt trangt med plads ved afløbsrørene for at få det helt dækkende. Ellers er EPS eller XPS 0,5 tykt det samme som 50 cm jord og er stive, kan skæres med en kniv for pasform. Sættes med lange skruer og stor skive
Selvbygger
· Stockholm
· 8 590 indlæg
Kan du ikke isolere med XPS/EPS (Frigolit) underfra da - f.eks. 70mm?Per Sigvard sagde:
Hej!
Jeg har brug for at ekstraisolere gulvet i badeværelset. Vi bor i et gammelt hus, men med badeværelset i en nyere tilbygning (2017). Tilbygningen står på stolper, og om vinteren sker det, at vandet til badeværelset fryser. Vi har gulvvarme, men det hjælper ikke, samt at gulvvarmen ikke kan holde gulvet specielt varmt.
Hvordan gør man, når man skal ekstraisolere udefra? Jeg vil ikke rive noget ned i den eksisterende tilbygning. Er vestkystpladen et godt alternativ? Eller Hunton træfiberisolering?
Mvh Stefan
Klik her for at svare

