Har et garage med 70mm isolering i væggene. Tænkte forbedre dette lidt når man alligevel skifter panel.
Hvis jeg lægger på en ekstra 70'er, så vil størstedelen af den færdige væg hænge uden for pladen. Dette føles ikke helt godt.
Findes der en smart måde at bygge så man får en ekstra 70'er på?
Hvis man er forsigtig og tager 45mm ekstra isolering, så hænger "kun" halve væggen i luften. Er dette OK?
Hvis jeg lægger på en ekstra 70'er, så vil størstedelen af den færdige væg hænge uden for pladen. Dette føles ikke helt godt.
Findes der en smart måde at bygge så man får en ekstra 70'er på?
Hvis man er forsigtig og tager 45mm ekstra isolering, så hænger "kun" halve væggen i luften. Er dette OK?
Medlem
· Stockholms
· 1 555 indlæg
140 mm isolering på en garage!
Jeg har 25 mm sågspån i mit bostadshus.
Jeg har 25 mm sågspån i mit bostadshus.
Byggede et værksted med 120 mm i væggen og 45 mm installationstal, rigtig god varmeøkonomi. Ligger 500 mm løsuld i taget.
Mjo 140mm er måske lidt meget. Men hvis jeg skal blive bordtennisproff og skal holde det opvarmet hele vinteren, vil jeg have lidt økonomi i det.
Som minimum lægger jeg på 45mm, og så ender næsten 60% af væggen hængende i luften. Det føles lidt bagvendt, men samtidig taler vi jo ikke om gigantiske vægte/kræfter.
Altså OK?
Som minimum lægger jeg på 45mm, og så ender næsten 60% af væggen hængende i luften. Det føles lidt bagvendt, men samtidig taler vi jo ikke om gigantiske vægte/kræfter.
Altså OK?
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Ja, det er ok.
Rækker tagudhænget kun til for at beskytte væggene?
Men du skal vel ikke have det så varmt, når du træner bordtennis.
Det er jo en enormt bevægelig sport, så man holder sig varm alligevel.
Held og lykke med bordtennis! Konkurrencen er vel hård?
Rækker tagudhænget kun til for at beskytte væggene?
Men du skal vel ikke have det så varmt, når du træner bordtennis.
Det er jo en enormt bevægelig sport, så man holder sig varm alligevel.
Held og lykke med bordtennis! Konkurrencen er vel hård?
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Grundstött
· Halland
· 28 345 indlæg
Klik her for at svare