Jeg søger tips til, hvordan man kan lave en ekstra gelænder/trapperækværk til små børn. Min søn er to år gammel, og jeg lægger mærke til, at han gerne vil gå på trappen som os voksne (selvfølgelig aldrig uden voksenopsyn), men han kan ikke nå gelænderet.
Hvordan kan jeg gøre for at anskaffe et ekstra og sikkert gelænder i mit barns højde? Jeg har overvejet reb, men ved ikke, hvor stabilt/sikkert det bliver.
Se billede for, hvordan vores gelænder er monteret.
Hvordan kan jeg gøre for at anskaffe et ekstra og sikkert gelænder i mit barns højde? Jeg har overvejet reb, men ved ikke, hvor stabilt/sikkert det bliver.
Se billede for, hvordan vores gelænder er monteret.
Renovatør
· Kalmar län
· 2 600 indlæg
Det enkleste er vel at sætte et gelænder med samme princip som du har, bare længere ned. Har selv sat midlertidige gelændere til børnene, mens vi renoverer og mangler det rigtige gelænder. Jeg satte et planhøvlet bræt med afrundede kanter på klodser af 45x70-regel, og det har fungeret fint i flere år. Først skruede jeg klodserne på og derefter brættet på klodserne.
Gode råd, men jeg vil helst ikke påvirke væggen yderligere.
Det bedste ville være, hvis man kunne bruge det eksisterende gelænder på en eller anden måde.
Måske ender det alligevel med, at jeg gør som du har skrevet. Trappen skal vel renoveres på et tidspunkt (når børnene er blevet store nok).
Det bedste ville være, hvis man kunne bruge det eksisterende gelænder på en eller anden måde.
Måske ender det alligevel med, at jeg gør som du har skrevet. Trappen skal vel renoveres på et tidspunkt (når børnene er blevet store nok).
Medlem
· Blekinge
· 12 220 indlæg
Mål afstanden mellem den nuværende håndliste og væggen. Løs den nuværende håndliste en smule, sæt nogle passende vertikale ribber bag den nuværende håndliste og stram skruerne igen, så de klemmes fast. Derefter kan du fastgøre en ny håndliste på ribberne i passende højde.
Så små børn vejer jo ingenting, så konstruktionen behøver ikke at kunne bære elefanter.
Så små børn vejer jo ingenting, så konstruktionen behøver ikke at kunne bære elefanter.
Klik her for at svare