Jeg prøver igen... Nu med tegning :thumbup:

Har en allerede eksisterende væg i udestuen, som vender mod naboen, nu når vi glaserer ind, så skal det allerede byggede også godkendes, hvilket er rimeligt. Jeg har ledt som besat efter gode beskrivelser på, hvad der er godkendt. Væggen er allerede opbygget sådan, og hvis jeg skal modificere, så gør jeg det helst på den side, der vender udad (se skitse). Grunden til det er, at indervæggen for nylig er blevet lavet om og er færdig, dette før vi vidste, at væggen skulle være EI 30-klassificeret.
Ritning af vægstruktur med liggende paneler og 70 mm regel, viser indre og ydre side af væg uden isolering.
Tillæg til billedet; Ingen isolering overhovedet.
Første spørgsmål er selvfølgelig, om den opfylder EI 30?
Hvis ikke, hvad kan jeg gøre, hvis jeg vil undgå at rive alt op og starte forfra? Et eller to lag udvendigt gips på ydersiden efterfulgt af ny panel som beskyttelse for gipsen?

Her kan du se eksempel på vægkonstruktioner: http://www.traguiden.se/tgtemplates/popup1spalt.aspx?id=1406
Du kunne sætte to lag gips samt panel som du selv har skrevet for at opnå EI30.
Kommunen eller beredskabsstyrelsen har normalt en brandsikringskonsulent, som man kan spørge angående brandsikring også.

Hvis panelet havde været 60 mm, ville det opfylde EI30, men nu er TS kun 21 mm, så kræves der formentlig en supplering for at opnå EI30. Men spørg gerne din sagsbehandler i kommunen.

HandySmurf sagde:
Om panelet havde været 60 mm, ville den opfylde EI30, men nu har TS kun 21 mm, så der kræves sandsynligvis en komplettering for at opnå EI30. Men spørg gerne din sagsbehandler ved kommunen.
Ja, sådan tolker jeg det også.
Bauhaus har noget gips, der hedder Norgips BRAND, men ingen steder kan jeg finde, hvad det indebærer i brandklassificering.
Ellers bliver det vel dobbeltgips og panel på det. Tak for nu!

Jeg tror, at Norgips BRAND er dem, der kaldes "GF" i det ovenfor linkede dokument. Det er gipsplader med forbedrede brandeegenskaber.

HandySmurf sagde:
Jeg tror, at Norgips BRAND er dem, der kaldes "GF" i ovennævnte dokument. Det er gipsplader med forbedrede brandegenskaber.
Ok, er GA normalgips?

• Synes
Christian2
  • Laddar…
Læsede grundigere på siden nu og ser at GA henviser til normale gipsplader.
Bliver nok dobbelte ude-gipsplader og så en eller anden type panel på det.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.