Hej alle sammen!

Jeg har to kroge, som jeg har tænkt mig at hænge morgenkåber på. Krogen monteres på væggen gennem den skrue, der sidder på bagsiden (en sådan model: https://www.rum21.se/kladkrok-large-matt-massing), og min første tanke var at bruge universalplug, da den skal sidde på en gipsvæg uden enorm belastning.

Det, der gør mig lidt forvirret, er, at skruen er 5 mm i diameter men kun 30 mm lang, og plugs i passende diameter er, så vidt jeg kan se, længere end det.

Kan nogen anbefale nogen anden slags plug, eller tror I, det kan fungere alligevel?

Tak på forhånd!

Claes Sörmland Claes Sörmland sagde:
Et rigtigt gipsanker føles mere sikkert. Men de plejer at være til 4,5 mm skrue. Eksempel på en billig variant:

[link]
Tak, skal kigge videre på denne slags

Den der krog med skrue synes jeg ikke passer sammen med gips, næsten uanset pløk og anker.
Overvej at sætte krogen(e) på en plade/bræt, som du derefter sætter med gipsekspander i gipsen.
Krogen har en lille støtteflade, så gipsen kan brydes i stykker.
Et bræt er betydeligt ”sejere” og fordeler belastningen over en større flade på gipsen.

Protte

• Synes
Claes Sörmland
  • Laddar…
Haha! Tak, men så må morgenkåberne nok ligge på gulvet i stedet :)

prototypen prototypen sagde:
Den der krog med skrue synes jeg ikke går sammen med gips, næsten uanset plugg og anker.
Overvej at sætte krogen(e) på en bræt/plade som du så sætter med gipsekspander i gipsen.
Krogen har lille støtteflade så gipsen kan brydes i stykker.
Et bræt er betydeligt "segere" og fordeler lasten over en større flade på gipsen.

Protte
Tak for udførligt svar!

Jeg vil overveje, om dit forslag er noget jeg skal gå videre med.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.