Skånepöjk
Noget mærkeligt overskrift…

men som I kan se på billederne, har jeg fjernet den gamle vindueskarm, der var monteret på gamle vindueskonsoller skruet i væggen.

jeg vil fjerne hældningen og jævne det ud, så jeg kan lægge min nye vindueskarm der.

på det dybeste er det 5 cm, og så bliver det mindre og mindre mod vinduet.

tænkte at montere en planke hen over hullet og så lægge/hælde noget mørtel i.

men hvad? Selvudjævningsmasse..? Gypsum? Finkornet beton?

vil helst kunne slibe det lidt, hvis det skulle være nødvendigt?

nogle tips til, hvad der kunne være smart?

• Et vindue med fjernet vindueskarm. Der er huller og ujævnheder i væggen under vinduet, udendørs ses brændestabler gennem ruden.
Er det en ny vindueskarm af træ, du skal montere?
Er hældningen nogenlunde ens over hele vinduets bredde, kunne du tage et stykke bræt og kløve det i kileform, som kompenserer for hældningen, og derefter lime det på undersiden af din nye vindueskarm.

Skånepöjk
S Stuff sagde:
Er det en ny vindueskarm af træ, du skal montere?
Er det nogenlunde lige hældning over hele vinduets bredde, så kunne du tage et bræt og kløve med kileform, der kompenserer for hældningen og derefter lime det på undersiden af din nye vindueskarm
de nye vindueskarme er i Sten :)

Fyld med valgfrit cementbaseret produkt... Finbeton, pudsmørtel B, husfix, flisefix, etc afhængigt af hvad der er billigt og let at få fat på.
Du kan muligvis have brug for at bore og sætte et par skruer eller stykker armeringsstål, så den støbte kage ikke løsner sig og falder ned.

• Synes
Skånepöjk
  • Laddar…
Skånepöjk
useless useless sagde:
Fyld med valgfri cementbaseret produkt... Finbeton, puds B, husfix, flisefix, etc afhængigt af hvad der er billigt og nemt at få fat på.
Du behøver måske at bore og sætte et par skruer eller stykker armeringsjern, så støbekagen ikke løsner sig og falder ned.
hvilket alternativ er mest let at slibe? Overvejer om gips ville være et godt alternativ?

Du finder nok ikke noget brugbart som er slibbart hvis du tænker malingsklart. Tag noget i linje med hvad useless foreslår og spartle.

Skånepöjk
D Daniel Barnaniel sagde:
Du finder nok intet formålstjenligt der er slipbart, hvis du tænker malingsfrit. Tag noget i linje med hvad useless foreslår og spartel.
Det må blive finbeton! Det er jeg bekendt med at arbejde med også :)

• Synes
Daniel Barnaniel
  • Laddar…
Glem ikke dub i linje med va useless skrev

Skånepöjk
D Daniel Barnaniel sagde:
Glem ikke dub i linje med va useless skrev
jeg trækker i 3 skruer lige ned betongen får suge fast! Smart!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.