Hej!

Skal jeg beklæde indersiden af min garage med gips.
Jeg har allerede nu beklædt det med OSB-plader.
Bag OSB-pladerne har jeg en dampspærre, så alle skruer der holder OSB'en på plads sidder jo i stolperne, så de ikke skal perforere plasten.

Mit spørgsmål nu er, om gipsen også skal fastgøres i stolperne med lidt længere skruer, eller skal jeg bruge rigtig korte gipsskruer og strøsle på dvs. fastgøre i OSB'en.

Tykkelsen er vel ca. OSB+gips 12mm+11mm= 23mm.

(Ser dog, at den korteste gipsskrue lader til at være 30mm, så måske falder denne idé alligevel)
http://www.byggmax.com/se-sv/Prod/PID-24303.aspx

Hvordan som helst, yderst taknemmelig for tips om, hvordan I ville fastgøre gipspladerne!

Mvh
Fredrik
 
Det 'bedste' er jo, hvis du trækker gennem OSBn og ind i skinnerne.
Dels fordi det trækker bedst og også for at undgå at perforere dampspærren.

Jeg fastgjorde OSBn med 3,9x30 og derefter gipsen med 3,9x41mm

(har i øvrigt malet loftet færdigt og sat vævet på depotvæggene - kun 'resten' tilbage nu.. ;))
 
Takker for et meget godt svar!!
Med venlig hilsen
Fredrik
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.