Hej, har planer om at på en del af køkkenbordet, som vil fungere som "køkkenø/barbord", lægge en mdf-plade og derefter flise den. Har 30 mm at bygge på for at linjere med den eksisterende bordplade.

Nu til spørgsmålet, findes der alternativer til mdf, som koster nærmere 500 kr for en plade?
Observer, at vi vil sætte kantliste på siden for at skjule fix og siderne af fliserne.

Mvh Danne

Spån eller byggplyfa måske afhængig af hvor vigtig undersiden er

Jeg ville bruge en almindelig 22 mm spånplade.

jeg overvejede en sådan men 22 mm skive plus fix plus fliser på 30 mm føltes knapt

En tykkere minerit plade?
Som kan bygges op nedefra
så den kommer i passende højde.

Mvh Putte

Brugte 22 spån (havde i garagen), limede pladerne. Blev perfekt, poster billeder senere af slutresultatet. Tak!

og hvorfor fix, brug sættelim. Men skal det se amerikansk ud, har man også fliser på siden/kanten, så pladen bliver ca. 70-100mm tyk.

Ja.. kørte med sættelim. Havde man haft mulighed for 70-100 mm tykkelse så havde man jo kunnet flise siderne, nu når det bliver 3 cm sætter jeg nok kantliste i stedet.

kilroy sagde:
Ja.. körte med sättlim. Havde man haft mulighed for 70-100 mm tykkelse så havde man jo kunnet kakle siderne, nu når det bliver 3 cm sætter jeg nok kantliste i stedet.
men ikke behøver pladen være 70-100mm tyk! Sæt et bræt/regl rundt de sider som skal kakles.

Her kommer nogle billeder af slutresultatet.

• Køkkenø med flisebelagt top, skuffer og køkkentilbehør, herunder olieflaske og krydderimøller, i lyst og moderniseret køkken.
  • Køkken med hvide skabe, vask og trægulv. Spisebord med stole i baggrunden. Lysindfald fra vinduet.
Superflot!!
Hvor sjovt med nogen, der ikke har hvid højglans (skabslåger), gråt (gulv og fliser) etc., men derimod kører sin egen stil!!
Måske skulle man begynde at planlægge sit eget om (som ikke er helt færdigt.....)

kilroy sagde:
Her kommer lidt billeder af slutresultatet.
Rapportér gerne, hvordan det holder sig - vi var lidt inde på klinkebelagt plade, men overvejede, hvordan fugen ser ud efter et år med kaffespild etc...

/K

Jeg har gjort sådan som du tænker, men fugerne sprækker efter et stykke tid, fordi træpladen bevæger sig (optager fugt) i løbet af årstiderne. Jeg ville lægge en renoveringsgips på en træplade, der bygger den rette højde og flise på det. Så bliver der ingen problemer med sprækkede fuger.

kilroy sagde:
Her kommer lidt billeder af slutresultatet.
Hej Kilroy

Hvor fik du fat i kasserne, altså de der mindre som du har flere af både i højde og bredde?

Vil have :)

mvh

Magnus

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.