P
Jeg vil huske, at jeg har læst her på forummet, at det skal findes, men jeg kan ikke finde indlægget, når jeg søger. Nogen der ved?

P
Nu har jeg fundet en tokomponentsvariant, Cascosinol, hvis hærder findes i mørkebrun eller brun, men der burde vel være en producent, der har almindelig trælim. Men brun.

Er det ikke træspartel, du er ude efter? Lim skal jo ligesom ikke ses, og en limfuge skal være så tynd, at den ikke ses. Ses limen, har man gjort noget forkert.

J
Arranger lidt pænt savsmuld eller helst slibestøv fra eg og bland dette med trælim, så har du det bedste "egefarvede trælim" du kan finde.

ACME sagde:
Jeg vil huske, at jeg har læst her på forummet, at det skal findes, men jeg kan ikke finde indlægget, når jeg søger. Er der nogen, der ved?
Det er måske dette indlæg af marw77, du har set:

"I mit tilfælde egetræfarvet lim. Tværtimod nåede jeg at lime alt med hvidt, før jeg fandt en butik, der havde egetræfarvet, hvilket jeg brugte til at fylde sprækkerne med"

http://www.byggahus.se/forum/golv/76303-ni-som-har-lagt-parkett-i-trappa.html#post901374

Findes egefarget snedkerspartel også :)

John J sagde:
Ordna lite fint savsmuld eller helst slibestøv fra eg og bland dette med trælim, så har du det bedste "egfargede trælim," du kan finde.
Jamen selvfølgelig, sådan gjorde vi i sløjd i skolen endda! Fungerer også fremragende, når man skal renovere havemøbler i teak/hårdttræ, der har tørresprækker.

P
Dr.Sofia sagde:
Det kanske är det här inlägget av marw77 du har sett
Nej, tråden jeg tænker på er ældre (måske 1-2 år siden) og der blev nævnt netop almindeligt trælim i egekulør. Marw77 ser ud til at have brugt en type montagelim.

Jeg kender til træspartel, shellak, smeltevoks, putty og alle de varianter, men det er ikke det, jeg var nysgerrig på. Almindeligt hæderligt PVAc trælim bare i brun.
I 95% af tilfældene er det tilstrækkeligt med noget brunt lim (bortset fra møbel/finere snedkeri) og så ville man slippe for at fedte med hvidt lim og slibestøv.
Lige nu har jeg typisk nok svært ved at komme på nogle specifikke anvendelsesområder, men mange gange har både jeg og kolleger ønsket, at limet ikke var gråhvidt. Ifølge min hofleverandør har også andre kunder efterspurgt netop dette.
Nu...det kan handle om at f.eks. fylde en lille sprække mellem en kvartstav og en tærskel, eller når man skal lime rørrosetter af eg, der ikke vil passe sammen til 100%.

Det går fint at bryde PVAC-lim med for eksempel tonex.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.