Tjek med lokalt snedkeri. De kan måske tilbyde den rette tykkelse, skåret osv. til en betydeligt billigere pris. Jeg tvivler på, at brædfirmaet har alle de forskellige dimensioner, som normalt bruges af snedkerierne.
Lagavulin
PS Har du nogle prisoplysninger at poste i forummet?
Lagavulin
PS Har du nogle prisoplysninger at poste i forummet?
Afhænger lidt af, hvor du bor. I det nordlige Skåne er der et lille lokalt savværk, som nok kan hjælpe dig: Mats Johansson (0435-53257). Han har ofte en hel del forskellige træsorter på lager, men bræddegårdstørt - sidste nedtørring må du nok selv klare (gætter jeg).
Jeg ville gøre så med nogle enorme birketræer, der stod på min grund ved sommerhuset. Det første savværk spurgte var: "Hvor har birken vokset? I skoven eller på en grund?" Det viste sig, at savværket ikke ville save i træer, der havde vokset på en grund på grund af risikoen for søm indgroet i træet. Disse kunne knække tænderne på deres sav.Finansvalpen sagde:
Under alle omstændigheder går jeg i samme tanker. Jeg er begyndt at overveje, om man kan købe gamle møbler af massivt træ på Blocket for at genbruge træmaterialet.
Det kan findes folk, der har hjemme-savværk som type logosol eller hvad de nu hedder, en bekendt til far har sådan et, og når han bestiller birkebrænde, så vælger han ekstra kraftige fine stammer, som han saver til snedkerarbejde. Et sådan mini-savværk bruger motorsav, og så er det ikke lige så farligt, hvis man skulle save i en spik.
Køb fra et savværk. Der er priserne ikke så forfærdelige. Så skal du tørre træet, før du høvler det plan/rettet.Frode sagde:
Snedkerier plejer ikke at være så glade for at sælge færdighøvlede planker -- det er ret meget arbejde, men ikke så meget merværdi.
Til mit stereobænkprojekt har jeg købt en egeplade på Bauhaus. De er ret billige, men det er kedeligt med fingersamlede plader.
Klik her for at svare