For ikke at skrive en hel roman om mit problem vil jeg forsøge at gøre det kort-G guggen sagde:
Uanset hvordan jeg forsøger at behandle badeværelsesloftet i vores lejlighed (vådrumsmaling, spartle, slibe etc.) så sætter skimmelsvampen sig og malingen krakelerer efter et par måneder.
Nu vil jeg sætte noget andet op, som ikke tager en evighed at montere, og som skimmelsvamp ikke sætter sig på/let at tørre af, hvis det skulle blive nødvendigt.
PatrikStarfish sagde:
For at undgå at skrive en hel roman om mit problem vil jeg forsøge at fatte mig kort-
Hvordan jeg end forsøger at behandle badeværelsesloftet i vores lejlighed (vådrumsmaling, spartle, slibe etc.) så sætter skimmelsvamp sig og malingen krakelerer efter nogle måneder.
Nu vil jeg sætte noget andet som ikke tager en evighed at montere og som skimmel ikke sætter sig på/let at tørre af hvis det bliver tilfældet.
Selvtræksventilationen som følger med boligen er fejlfri og åbnet så meget som muligt. Har også testet med badeværelsesventilator (fy fy) hjælper ikke.useless sagde:
Jeg har lejligheder ovenover mig.R rävlyan sagde:
Det er betonloft direkte, som det er i dag.
Det er ikke fra naboen, det kan jeg sværge på.
Problemet ligger i, at vi er 2 voksne, 2 børn og en vaskemaskine på kun 1 badeværelse.
Sortskimmel/farvesprækningen er ret koncentreret over brusekabinen, vi har, og aftager jo længere derfra man kommer.
Men andre tips end plastpanelet jeg har i tankerne modtages taknemmeligt.
Så ligger bruseren ovenover din, og brønden der direkte over din bruser. bør nok tjekkes lidt mere hvor fugten kommer fra, det virker som om det er ret lokalt i loftet som du siger
Hvordan er det med brøndene, gamle støbejern og støbejernsrør eller ombygget, er det vådt eller bare fugt det virker til at komme ret hurtigt som du siger
Hvordan er det, bliver der dråber i loftet så du behøver paraply
Hvordan er det med brøndene, gamle støbejern og støbejernsrør eller ombygget, er det vådt eller bare fugt det virker til at komme ret hurtigt som du siger
Monterer du en plastpanel mod loftet, vil fugten lægge sig mellem plasten og loftet, resten siger sig selv...
Dine problemer er ikke et problem, men hverdagskost for mange familier. Hos jer er det noget andet, der spøger.
Dine problemer er ikke et problem, men hverdagskost for mange familier. Hos jer er det noget andet, der spøger.
Nej, naboen og jeg har bruser på modsatte side og vi har begge gulvbrønden cirka midt i badeværelset.R rävlyan sagde:Så ligger den bruser over din, og brønden der direkte over din bruser. bør nok tjekkes lidt mere
hvor fugten kommer fra, det ser ud til at være ret lokalt i loftet som du siger
Hvordan det med brøndene, gamle støbejern og støbejernsrør eller ombygget, er det vådt eller bare fugt, det ser ud til at komme ret hurtigt som du siger
Vores vaskemaskine står i dag der hvor vores bruser var ved vores indflytning.
Foreningen har for nylig renset aftrækskanalerne og lavet relining på afløb og trukket udenpåliggende vand overalt i vores hus.
Støbejernsbrøndene er tilbage.
Badeværelset er jo ofte fugtigt, da det bruges flittigt, men vi har ikke behøvet paraply endnu.
Det værdsættes, tak til alle som hjælper mig!R rävlyan sagde:
Jeg tror jeg vil prøve at behandle "betonloftet" en sidste gang og håbe på, at det
bliver helt tæt af vådrumsfarven.
Det kan jo være, at fugten kondenserer i loftet, da betonen også er relativt kold. Kulde (ligesom varme) flytter sig gerne med betonen. I min forrige lejlighed kondenserede vandet til dråber i loftet, fordi loftet altid var koldere end rumtemperaturen i ni måneder af året (øverste etage i huset, uopvarmet loft ovenpå). Huset var jo ikke designet til moderne brusebad i 50'erne.
Jeg har i øvrigt lignende problemer i mit nuværende suterrængehus, men om sommeren. Betonen i væggene køles af jorden, hvilket ofte gør, at det er meget køligt i badeværelset --> kondens i loftet og på væggene, når man har taget brusebad. Når det er værst, tørrer jeg loftet efter brusebadet med en moppe...
...men som regel er det nok at have håndklædetørreren på lidt ekstra varme, selv om sommeren.
Kondens er næsten umulig at undgå andet end ved at opvarme rummet mere. Men tilstrækkelig ventilation skal man også have!
Jeg har i øvrigt lignende problemer i mit nuværende suterrængehus, men om sommeren. Betonen i væggene køles af jorden, hvilket ofte gør, at det er meget køligt i badeværelset --> kondens i loftet og på væggene, når man har taget brusebad. Når det er værst, tørrer jeg loftet efter brusebadet med en moppe...
...men som regel er det nok at have håndklædetørreren på lidt ekstra varme, selv om sommeren.
Kondens er næsten umulig at undgå andet end ved at opvarme rummet mere. Men tilstrækkelig ventilation skal man også have!
Klik her for at svare