Det blev en utrolig dårlig overskrift, men kunne ikke komme på en mere passende...eller beskrivende.
Konstruktionen kommer til at blive følgende, det mørkegrå er snittet.
Overvejelsen gælder 145x45 reglen, som kommer til at bære vinduet, for at placere vinduet i niveau med facadepladerne, Isover Fasadskiva 30 100 mm. 120x45 reglen er den eksisterende ramme.
Da jeg tegnede dette, havde jeg glemt vindsejlet, der kommer til at sidde mellem de ydre lag af isolering ifølge Isovers instruktioner. Normalt folder man jo vindsejlet ind i hullet i rammen, hvor vinduet sidder, men i dette tilfælde vil vindsejlet ligge indenfor rammens hul. Jeg kan jo bytte 145'eren ud med en 45x45 og en 120x45, som jeg kløver til de rette mål og monterer efter, at vindsejlet er på plads. Eller beklæder jeg 145'eren med vindsejl? Hvad gør jeg?
Bemærkning: for at undgå kommentarer, så er 145'eren på billedet 157 mm. Jeg tænkte først at kløve en 170x45, men vælger nok at køre med pallykker for samtidig at bryde kuldebroen.
Tænkt lidt mere på dette, bliver nok at køre en 45a og derefter en kløvet 120 mm, bliver så meget lettere at montere vinddugen da når alt er i samme niveau. Så monterer man reglerne som huserer vinduerne bagefter.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.