På grund af imkanalen var vi nødt til at modificere vægskabene og flytte ned den del, som skabet vil blive hængt på skinnen på væggen.

Jeg mente, at snedkeren skulle lave nye huller til trædyvler for at fastgøre den del, som man hænger skabet på. Men i stedet fastgjorde han med dykkert (se indrammet på billedet).

Vil det fungere lige så godt som hvis der var trædyvler der? Jeg vil ikke have et skab, der falder ned, når man har fyldt det med porcelæn.

• Billede af et vægskab monteret med dykkere i stedet for træpropper, med en rød cirkel om de brugte fastgørelser.
Min tanke er at sætte vinkeljern i skabet for at forstærke. Men det er måske overkill?

Hvad viser billedet?

useless useless sagde:
Hvad viser billedet?

Ja, billedet var ikke det bedste, må jeg indrømme. Vedhæfter et bedre i aften.

Men det er bagsiden af et vægskab, vi ser. Og den liste på billedet sidder egentlig øverst i skabet. Altså den liste, som jeg vil hænge på skinnen på væggen (alternativt bare skrue gennem listen op på væggen, da det er plyfa bagved gips).

Men vi var nødt til at skære skabene ud for at lade emhættekanalen passere. Og derfor var vi også nødt til at flytte listen lidt ned på skabet. Og nu er den fastgjort med dykkersøm i stedet for træpløk.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.