Hej!

Er i startfasen med at begynde installationen af et passivt platon-gulv (platon multi) i vores tilbygning. Platon-systemet skal installeres på grund af, at betonen tørrer langsomt, og vi nu ikke længere orker at vente med at lægge gulvet.

Problemet er, at jeg "kom til" at skære diffusionsspærren, som sidder i væggen og gik ud på gulvet (Se billede), for at kunne tætte vinklen mellem væg/gulv med Platon Samlebånd (Se billede, blå tape). Men indser nu, at det måske ikke var så smart, da der nu måske opstår en risiko for lækage af fugtig luft via vinklen væg/gulv, hvor jeg skar plastikken over.

Mest bekymret for fremtidige fugt/mug-problemer i væggen pga. at fugtig indendørsluft leder sig ud i ydervæggen i åbningen mellem væg/gulv, fordi jeg skar plastikken over.

Hvordan løser jeg dette problem på den bedste måde?

Vil det blive tilstrækkeligt tæt, når man monterer den blå butyltape?

Eller skal jeg forsøge at save 1-2 cm af væggen i bunden for at få fat i diffusionsspærren og forsøge at forsegle den med butylforsegling i betongulvet?

Eller skal man bare lægge en ekstra fuge i vinklen/gulv?

Tak på forhånd // Joakim

• Blå butyl-tape anvendt til at tætne hjørnet mellem væg og betongulv, trælaget synligt under væggen, i forbindelse med installation af platongulv.
  • Nederste del af en væg med skåret diffusionsspærre ved overgang til beton i et rum, forberedt til installation af Platon gulv med blå butyltape.
Senest redigeret:
Hej! Lidt feedback, jeg skar OSB-pladen omkring 12 mm fra gulvet, ramte så diffusionsspærren/plasten og lagde en stribe Platon Fogmassa (butylfugemasse) mellem betonen og plasten. Det blev tæt og ser ud til at fungere fint, blev jo ikke værre end før i hvert fald, og nu står OSB-pladerne heller ikke på gulvet... så nu er det vel bare at fortsætte med Platon-gulvet og så lægge selve gulvet!

// Joakim

• OSB-plade skåret 12mm fra gulvet, tætning med Platon fugemasse mellem beton og plastfolie.
  • Synes
Skånepöjk
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.