Jeg er ikke sikker på, hvad det kaldes nederst på huset. Har et ældre hus med træpanel og grävlingsvänliggrund. Besøgte Ulva kvarn som havde gjort det så fint med rød plade nederst, og nu undrer jeg, hvor man kan købe det, og hvordan ville I, med erfaring, fastgøre det. Taknemmelig for svar.

• Rød træpanelvæg med plade langs bunden, fastgjort med skruer, foran en stenbelægning, muligvis til beskyttelse mod grævlinge.
  • Rød træpanel og plade nederst på et hus med en stengrund, passeret fra Ulva kvarn. Viser installationsdetaljer for rød plade nederst.
  • Rød træbeklædning på et ældre hus med cementblokke ved fundamentet og græs i forgrunden.
For at montere en sådan plade, bør du fjerne dækselpanelet, så det placeres bagved denne, hvilket er et arbejde i sig selv. Derefter vil du sandsynligvis være nødt til at udskifte i det mindste et par af disse dæksler.

Du bør også kigge på, hvordan din sokkel er ventileret, så du ikke blokerer evt. ventilation, der skal være der. I så fald kan det være nødvendigt at installere ventiler på 'gode' steder.

Dette ville nok nemmest kunne gøres, hvis du alligevel planlægger en større facade renovering, ville jeg tro.

Sokkelbeslag synes pladen at hedde:
images

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.