Jeg syntes først, det så ud som en trappeopgang med ca. 90 grader mellem væggene og derefter en trappe nedad. I så fald kræves der et mellemstykke. Nu er jeg usikker på, hvordan det ser ud. Kan du poste et oversigtsbillede?
Jeg syntes først, at det så ud som et trappeopgang med ca. 90 grader mellem væggene og derefter en trappe nedad. I det tilfælde kræves der en mellemstykke. Nu er jeg usikker på, hvordan det ser ud. Kan du poste et oversigtsbillede?
Det er det der hjørne, som er min hovedpine.
Det er 90 grader mellem væggene, men panelet falder med 22 grader.
Hvis begge lister hælder, skal du lave to tilpasningsstykker.
Du skal skære mødet mellem listen og tilpasningsstykkerne til halve vinklen. Der hvor tilpasningsstykkerne mødes, bliver det kun en 45 graders skæring (hvis vi antager, at hjørnet er 90).
Du får kapa mødet mellem listen og passbitarna til halva vinkeln. Der passbitarna mødes bliver det bare en 45 graders kapning (om vi antager at hjørnet er 90).
Hvordan får man passbitarna til ikke at se ud som det gør på billedet?
11 på de begge lange stykker, og (om du saver på fladen) 11(ger)-45(hældning) på venstre mellemdel og 45(hældning)-11(ger) på den højre. Med din sav skal du vende listen op-og-ned, når du saver 45 på det venstre stykke.
11 på de begge lange stykker, og (hvis du saver på pladen) 11(ger)-45(hældning) på venstre mellemstykke og 45(hældning)-11(ger) på det højre. Med din sav skal du vende listen op-og-ned, når du saver 45 på det venstre stykke.
Enten tager du op halvdelen af faldet i både overside og underside, hvilket giver flere snit, men en blødere overgang, alternativt tager du op hele faldet på én side og deler op i to vinkler med en kile i stedet for to. Det er som man foretrækker. Men du vil aldrig få de to vinkler sammen på en acceptabel måde med den listprofil.
11 på de begge lange stykker, og (om du saver på platten) 11(ger)-45(lutning) på venstre mellemstykket og 45(lutning)-11(ger) på det højre. Med din sav må du vende listen op-og-ned, når du saver 45 på det venstre stykke.
Skal 45 snittene også have 11 graders ger, eller har jeg misforstået dette helt?
Skal 45 snittene også have 11 graders ger, eller har jeg misforstået dette helt?
Hvis du ser i mit tidligere indlæg, betyder gerning, at du drejer savbordet. Hældning betyder, at du vipper klingen. Jeg vil forsøge mig med en grov skitse, hvis det er muligt
Jeg lavede lige den variant med to passestykker, og jeg synes, det blev godt! Her er et billede før fugemasse og farve, limede småstykkerne med superlim.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.