Hej !
Under mit dræneringsarbejde, kan jeg bare konstatere at mit drænrør ikke vil kunne ende på det ideelle niveau, dvs. nedenfor sålens underside - Desværre ! Klippen kan jeg ikke gøre noget ved, hvilket betyder at på en kortere strækning bliver det: drænrørets top = sålens top. Og på en 4-meterstrækning bliver det at røret ligger ved sålens side. Kan man alligevel lykkes med at få tørt indvendigt og kunne bruge kælderrummet med strømperne på?
Er der nogen, der har erfaring med lignende situation, og kan sige hvordan det blev til sidst, er jeg meget taknemmelig. Hilsner/GunSjo

Senest redigeret:
Jeg ville sige væk med bjerget :)
Med snegle-dynamit kan du jo gå tæt på sålen uden problemer

Jeg har brugt snegle-dynamit og fået fjernet en del sten. Den fungerer over forventning. Men jeg er lidt bange for at bruge sneglen tæt på husvæggen. Vi bor i et villaområde, hvor flere af mine naboer har haft lignende problemer. En nabo brugte snegle-dynamit for tæt på huset, hvilket førte til, at altandøren efterfølgende ikke kunne åbnes, mao. huset satte sig i forbindelse med, at klippen sprækkede under sålen. Har dog boret yderligere antal huller, som jeg skal lade. Jeg forsøger at være omhyggelig og ikke have for travlt. /GunSjo

Det er ikke nødvendigt at "sprænge" lige ved siden af huset. Gå ud et stykke, så du føler dig sikker. Ønsker du at kunne gå i strømpefødder, øges chancen for at kunne gøre det, hvis du får dræningen under sålen.
Forestil dig, at du står med dine dansesko i en vandpyt, hvor vandet dækker halvdelen af sålen. Kan formode, at du før eller senere bliver fugtig om fødderne. Sålen kan derimod ikke træde til siden, når det bliver vådt. :)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.