Hej! Har opstået et problem.

Har fjernet et gammelt støbejernsrørs kloakstamme fordi der findes en ny stamme.

Jeg troede det var helt ubenyttet men det viser sig, da jeg fjernede den sidste del på loftet, at ftx aggregatet har sin dræning på den stamme...

Hvad kan jeg gøre nu for at fikse dræningen?
 
Isolering i væg med gul glasuld og en hvid rørledning, omgivet af savsmuld og træstykker.
 
Der er vel ikke så meget at gøre andet end at trække dræningen til en anden kloak, f.eks. udluftningen af kloakken, hvis sådan findes. Det er tilstrækkeligt at lave hul, sætte røret ind, tætne rundt om og lade det dryppe ned i udluftningen. Sørg bare for, at du får et passende fald på røret, og at det er godt isoleret hele vejen.
 
Hvor det blev meget besværligt. Den nye stamme, der er tilbage, er meget sværere at håndtere og længere væk fra ftx aggregatet. Usikker på, hvordan jeg skal lykkes med at trække det med en god hældning..
 
Og du har ingen gulvafløb i noget rum "en etage ned", så du kan gå i væggen et stykke og derefter ud til brønden?
 
Nej, det bliver omtrent lige så langt som at gå ind på den nye ledning. Er det nok med sådan en grå isolering, som man bare sætter rundt om røret for at forhindre dem i at fryse?
 
B bighenk sagde:
Nej, det bliver cirka lige så langt som at gå ind på den nye stamme. Er det nok med sådan en grå isolering, som man bare sætter omkring røret for at forhindre det i at fryse?
Der er nok ingen større risiko for, at det fryser. Kondensvand fra varmeveksleren kommer kun dråbevis.
Forslag: begynd med at stille en spand under, så du får en fornemmelse af vandmængden, og kan dimensionere dræningen derefter.

Hvad er forresten "sådan en grå isolering, som man bare sætter omkring røret"?
Skumplast? I sådan et tilfælde duer det nok fint.
 
Tjekkede lige mit kondensafløb. Det er isoleret med ca. 3 cm glasfiber med pap. den første halve meter, derefter dykker det ned under loftsisoleringen på sin vej til afløbsventilationsrøret. Har fungeret godt i over 30 år, så sandsynligvis er det tilstrækkeligt.
 
Lykkedes med at fikse problemet! Var ikke let

Et hvidt rør i en snæver loftkrog, omgivet af isoleringsmateriale og træværk.
Gravede væk isoleringen på skråtaget indtil jeg nåede mod blåbetongen
Isoleret rør, der trænger gennem betonskillevæg på loftet, omgivet af træpaneler og belysning, vises i et trængt hjørne.
Bore igennem hullet og førte rørisolering over inden jeg borede ind mig i afløbet
En trængsel i et snedtag med en rørisolering ved siden af betonen, set tæt på, belyst i et svagt oplyst rum.
Et hvidt rør med en messingkobling, omgivet af savsmuld og isolering, i et trængt rum med sort baggrund.
Så koblede jeg det sammen med røret på loftet

..
Trangt naltajävulst i sidevinden for at lykkes med at bore op
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.