Anna1984 sagde:
...Hvor dyb er apparatdåsen?
Loftdåser findes i forskellige dybder, ned til 35-40 mm. Så de passer til 28 mm spredtpanel + 13 mm gips/loftpanel.

Men, som skrevet flere gange her, se efter hvad spot-producenten siger i sine monteringsinstruktioner.

KnockOnWood sagde:
Loftdåser findes i forskellige dybder, ned til 35-40 mm.
Så de passer til 28 mm spærre + 13 mm gips/loftpanel.

Men, som skrevet flere gange her, se efter hvad spot-producenten siger i sine monteringsinstruktioner.
På Malmbergs MD-350 angives kun koblingsdåse eller 20cm til brændbart materiale. Der står intet om dåsens dybde.

Fast 20cm til brændbart, er det virkelig opad/bagud?
Der er jo ikke mange, der kan have så meget plads over en lampe.

Jeg har tændt mine spots i weekenden, og jeg er tilfreds med lyset fra dem, kan prøve at få taget et billede i aften, hvis jeg husker det.

//Niklas

2 stk billeder af vores spots (Blev ikke super gode billeder med mobilen, men håber de giver en indikation):

Køkken med spotlamper i loftet, trægulv og hvid indretning. En sort stol ved en halv væg ses også. Rum med fire indbyggede loftspottar, en sort stol og trægulv. To vinduer på væggen, flere genstande på en vindueskarm.

Det ser kanon ud. Giver jo lidt gulere lys, mere mod halogenhullet. Det kan jeg godt lide.

Skrev til elbutikken for at få et tilbud på disse spott. Da sagde de, at de ikke anbefalede Malmbergs, men at der findes bedre spott. Spurgte hvilke og fik 3 forskellige Xerolight forslag. Spurgte hvorfor de var bedre og fik følgende svar:

"Kvaliteten på produktet i form af følelsen af, hvordan den er lavet. Så til den tekniske følelse af, at lysfarven er bedre og mere som en halogen på Xerolight plus at du får mere lys fra dem."

Hvad tror I om elbutikkens udtalelse om Xerolight sammenlignet med Malmbergs?

ullberg
Anna1984 sagde:
Hvad tror I om elbutikkens udtalelse om Xerolight sammenlignet med Malmbergs?
Jeg har nogle xeroligt (mindre end dem du skal have, tror jeg, mine sidder under køkkenskabe), og jeg er tilfreds med dem. Dog har jeg læst i en anden tråd, at Xerolight drives af slægtninge til dem, der driver elbutik.se, så selv om deres svar kan være korrekt, er der vel en risiko for en vis bias.

/U

MB77 sagde:
Xerolight er sikkert godt, men man bliver lidt mistænksom over elbutik.se svar. Man behøver bare at Google lidt for at se forbindelsen mellem selskaberne.

Her er tråden ullberg taler om.
[link]
ullberg sagde:
Jeg har nogle xeroligt (mindre end dem du skal have tror jeg, mine sidder under køkkenskabe), og jeg er tilfreds med dem. Dog har jeg læst i en anden tråd, at Xerolight drives af slægtninge til dem, der driver elbutik.se, så selvom deres svar kan være korrekt, er der vel en risiko for en vis bias.

/U
Jeg mistænkte, at deres svar var vinklet. Normalt når man beder om tilbud på et produkt, plejer butikkerne ikke at starte med at sige...der findes betydeligt bedre spots... Specielt ikke når dem man bestiller er af et anerkendt godt mærke. Malmbergs er jo kendte og laver ikke noget skidt hvad jeg ved. Anede ugler i mosen allerede fra starten :-)

Læste det de skrev om dem tidligere. Det ser ud til at de hver gang fraråder Malmbergs og foreslår Xerolight. Føles som om de burde stoppe med at sælge Malmbergs og kun være forhandler af Xerolight. Det ville føles mere ærligt.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.