Hej Bullen,

Jeg har et problem. Dette er måske som at bande i kirken, men jeg er træt af at renovere og har fået komplet idétørke. Efter en badeværelsesrenovering som gik "lidt" galt, stod vi med en betonren lejlighed og har været nødt til at agere meget ad hoc. Ind til det som igen er ved at blive et køkken var der tidligere en dør. Dog måtte karmen fjernes i forbindelse med at gulvet blev revet op, selve døren er væk for længst. I forbindelse med det forsvandt lidt af den fantastisk dårlige "puds" de brugte i 1939, da huset blev bygget. Vi ved ikke rigtig hvordan vi skal gøre nu. Det er en funkislejlighed. Åbningen er 10 cm i overkanten og 11-13 cm langs med højre side (billede 1)

Vi har nogle alternativer, det mest tilltalende er at lade det være og markedsføre det som "patina" eller "charmant unik" når vi sælger elendigheden. Udover det overvejer vi;

alt. 1 Bygge en slags hvælving (der har jeg brug for hjælp til hvordan man går til værks, skridt for skridt som om jeg var 5 år)

alt. 2 Sætte en karm op igen men springe døren over da den enten vil banke den som sidder ved et fremtidigt spisebord eller, så vil den konstant støde mod badeværelsesdøren. Dog bliver det for smalt til at have dørbeklædning på venstre side, så det er ikke et superflot alternativ,

alt. 3 En magisk løsning, som I på forummet leverer.

Åbningshul i væg uden dørkarm, gulvbrædder stakket i rum, lys gennem vindue i baggrunden, ufuldstændig vægkant ses til højre. Åbning i væg med revner og ufuldkommen puds i en funktionalistisk lejlighed. Tydelige tegn på tidligere dørkarmsfjernelse. Væg med ødelagt puds, eksponeret beton og dørkarm rester. Elektrisk kontakt og ledning synlig på væggen. Nedrevæg fra 1939 viser ødelagt puds og fjernet karm i lejlighed under renovering. Gule og brune papirrester ses på gulvet.

Reparer pudset, spartle og male.
Færdig:)

A Argastesnickaren sagde:
Reparér pudset, spartle og mal.
Færdig:)
Det lyder som en ret enkel løsning, tak! :-) Behøver jeg at opsætte noget? Virker det med Knauf Rotband handgipsputs? (Har arbejdet med det før og føler, at jeg mestrer det)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.