Hej kan nogen anbefale en donkraft til syll-bytte. Skal bytte syll fra indersiden. Hvad er bedst mekanisk eller hydro?

hvor mange behøver man for at løfte nogle mm? Tænkte tage 1.5m-2m syll ad gangen.

kom gerne med andre tips

vh
Zana

Har brugt vejløfte, virker fint.

Flaske- eller vevdonkrafte gør begge jobbet...

Jeg har brugt 3-4 stykker til at løfte på begge sider og inde og ude.

Man skal tænke på, at de hydrauliske ikke er 100% tætte og synker langsomt nogle gange, så man bør sikre på en måde...

/ATW

er det lige så let at arbejde med begge varianter, eller kommer man tættere på vejen med en vejløft?

A ArneTW sagde:
Flaske eller vejløftere gør begge jobbet...

Jeg har brugt 3-4 stykker til at løfte på begge sider og inde og ude.

At tænke på ved hydrauliske at de ikke er 100% tætte og synker langsomt nogle gange, så man bør sikre på en eller anden måde...

/ATW

Alt afhænger af forudsætningerne. Hvad er det for en vægkonstruktion? Hvor høj er fundamentet? Da jeg gjorde noget lignende, kunne jeg sætte bjælker under og løfte med almindelige hydrauliske søjledonkræfter. Skal du kunne skifte syllen, når huset er løftet, bliver det lidt mere kompliceret afhængigt af, hvilken slags hus det er.

• Synes
zana kader
  • Laddar…
Hydrauliske fungerer fint, havde held med at der var lidt af grunden at balancere dem på

• To hydrauliske donkrafte balancerer på rester af en betonfundament under en træramme, foran en vinrød væg.
  • Synes
zana kader
  • Laddar…
Z zana kader sagde:
er det lige så let at arbejde med begge varianter, eller kommer man tættere på vejen med en vevløft?
Vevløften har kun brug for 5-7cm for at få ind løfteklodsen, ulempe kræver meget plads til vejen.
Købte også hydraulisk donkraft, 18 ton, 26-53cm, som kan reguleres med trykluft, bekvemt når der er trangt.
1000 kr inkl. fragt fra Expondo.

Senest redigeret:
Tak for svaret. Jeg tror, jeg har forstået det. Jeg er endnu ikke begyndt at rive noget ned. Men jeg tænkte at tage hele gulvet op i hele huset først, og så fortsætte med syllen. Jeg skifter fra indersiden, og jeg har en plade på jorden med opreguleret gulv på cirka 20 cm. Det bliver spændende.

hej hvilken donkraft brugte du? skal også løfte væg og skifte syll

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.