Hej
Skal bygge et plank ca. 210 cm højt. Liggende brædder på hver anden side. Stolperne bliver 95x95.
typ noget sådant her:
https://www.byggbeskrivningar.se/utvandigt/staket-och-plank/
Nogen der har bygget noget lignende og kan dele nogle billeder?
Ifølge byggeskrivningen skal de liggende være 45x120 hvilket føles lidt klodset, men måske bliver det godt symmetrisk når det kommer på plads.
Skal bygge et plank ca. 210 cm højt. Liggende brædder på hver anden side. Stolperne bliver 95x95.
typ noget sådant her:
https://www.byggbeskrivningar.se/utvandigt/staket-och-plank/
Nogen der har bygget noget lignende og kan dele nogle billeder?
Ifølge byggeskrivningen skal de liggende være 45x120 hvilket føles lidt klodset, men måske bliver det godt symmetrisk når det kommer på plads.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 303 indlæg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2,303 indlæg
O OSTRUNE sagde:Hej
Skal bygge et plank ca 210cm højt. Liggende brædder på hver anden side. Stolperne bliver 95x95.
typ noget sådan her:
[link]
Nogen som har bygget noget lignende og kan dele nogle billeder?
ifølge byggeskrivelsen skal de liggende være 45x120 hvilket føles lidt klodset, men måske bliver det godt symmetrisk når det kommer på plads

Vi har et sådant som tidligere ejere af huset har bygget. Alt i alt er det et helt okay pænt hegn, men jeg har en del vedligeholdelse at udføre fremover med maling og udskiftning af visse planker.
Brædderne er i øvrigt 145x28, og det synes jeg er helt okay slankt. Store problem er, at stolperne begynder at rådne og skal udskiftes, samt at der behøves stivere to steder, så det ikke skal begynde at hælde.
Tak. Hvor meget er der mellem brædderne, ser ud til at være mindre end 145?Ossian K Olsson sagde:
[billede]
Vi har et sådan som tidligere ejere af huset har bygget. Alt i alt er det et helt okay flot hegn, men jeg har en del vedligeholdelse at udføre den kommende tid med maling og udskiftning af visse brædder.
Brædderne er i øvrigt 145x28, og det synes jeg er helt okay smækker. Det store problem er, at stolperne begynder at rådne og skal udskiftes, og at der skal være stag på to steder, så det ikke skal hælde.
Klik her for at svare


