Hej
Skal bygge et plank ca. 210 cm højt. Liggende brædder på hver anden side. Stolperne bliver 95x95.

typ noget sådant her:
https://www.byggbeskrivningar.se/utvandigt/staket-och-plank/

Nogen der har bygget noget lignende og kan dele nogle billeder?

Ifølge byggeskrivningen skal de liggende være 45x120 hvilket føles lidt klodset, men måske bliver det godt symmetrisk når det kommer på plads.
 
  • Billede af en online guide til konstruktion af et dobbeltplank-stakit med liggende brædder, vist i et 3D-designkoncept.
Står det 45 x 120? Det er ikke 22 x 120?
 
Diagram over trærammekonstruktion med målangivelser, der viser placering af 45x120 indvendige bjælker til skruemontering.

45x120 er innreliggarna som skal skuvas i
 
Nix 45x120 hvis jeg tolker rigtigt
 
  • Materialspecifikation for byggeprojekt viser liste med dimensioner og typer af planker og stolper. Plank 45x120 nævnes.
HogeN HogeN sagde:
[billede]

45x120 er innreliggarna som skal skrues i
Nej. Jeg skal bygge med liggende, ikke stående brædder.
 
Ossian K Olsson
O OSTRUNE sagde:
Hej
Skal bygge et plank ca 210cm højt. Liggende brædder på hver anden side. Stolperne bliver 95x95.

typ noget sådan her:
[link]


Nogen som har bygget noget lignende og kan dele nogle billeder?

ifølge byggeskrivelsen skal de liggende være 45x120 hvilket føles lidt klodset, men måske bliver det godt symmetrisk når det kommer på plads
Et træhegn i en have med ubehandlet plank, omgivet af grønne buske. Stolperne under hegnets planker ser ud til at have brug for vedligeholdelse.

Vi har et sådant som tidligere ejere af huset har bygget. Alt i alt er det et helt okay pænt hegn, men jeg har en del vedligeholdelse at udføre fremover med maling og udskiftning af visse planker.

Brædderne er i øvrigt 145x28, og det synes jeg er helt okay slankt. Store problem er, at stolperne begynder at rådne og skal udskiftes, samt at der behøves stivere to steder, så det ikke skal begynde at hælde.
 
Ossian K Olsson Ossian K Olsson sagde:
[billede]

Vi har et sådan som tidligere ejere af huset har bygget. Alt i alt er det et helt okay flot hegn, men jeg har en del vedligeholdelse at udføre den kommende tid med maling og udskiftning af visse brædder.

Brædderne er i øvrigt 145x28, og det synes jeg er helt okay smækker. Det store problem er, at stolperne begynder at rådne og skal udskiftes, og at der skal være stag på to steder, så det ikke skal hælde.
Tak. Hvor meget er der mellem brædderne, ser ud til at være mindre end 145?
 
Ossian K Olsson
O OSTRUNE sagde:
Tak. Hvor meget er der mellem brættene, ser ud til at være mindre end 145?
Det er 6 cm. Hele hegnet er ca. 170 cm højt!

Stolperne er 70x70
 
  • Synes
OSTRUNE
  • Laddar…
O OSTRUNE sagde:
Nej. Jeg skal bygge med liggende, ikke stående brædder
^^ viste til centano så han så hvor 45x120 kom fra
 
  • Synes
Centano
  • Laddar…
Bump
Nogen nogen mere som har bygget og kan dele nogle billeder?
 
Bumpar igen.

Skal bygge dobbeltplank med liggende brædder på 95x95 stolper.

Overvejer 28x145 eller 28x120. Hvad tror I er bedst?
~170cm højt.

28x145 med 11,5cm mellemrum på begge sider eller 28x120 med 9cm mellemrum?
 
K
Har du oprettet en ny bruger?
 
Nej, så en gammel tråd og tænkte jeg skriver i den i stedet for at oprette en ny :)
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.