Tænkte bygge ud huset med garage i kælderplan, dagligstue i stueplan og soveværelse på overetagen.
Garagen har udvendige mål 7,4m lang og 5,5m bred med 2,1m loftshøjde.
Er der nogen der ved, hvilken dimension jeg skal have på gulvbjælkelaget? Eftersom jeg ikke vil miste så meget loftshøjde, så måske c/c 300 er at anbefale?
Taknemmelig for svar.
Garagen har udvendige mål 7,4m lang og 5,5m bred med 2,1m loftshøjde.
Er der nogen der ved, hvilken dimension jeg skal have på gulvbjælkelaget? Eftersom jeg ikke vil miste så meget loftshøjde, så måske c/c 300 er at anbefale?
Taknemmelig for svar.
Hvis du kører med 70x220 (en lokal sav kan ordne det, du har ändår problem med at få den rigtige længde i byggemarkedet) med cc300 og skrueklæber gulvspån, så KAN det være nok, men det er på grænsen, vil jeg sige.
om du har 5,5 m spændvidde skal du nok tænke om.
Det går ikke med de trædimensioner, der nævnes.
Enten har du brug for støtte i midten eller betydeligt kraftigere bjælker.
Det går ikke med de trædimensioner, der nævnes.
Enten har du brug for støtte i midten eller betydeligt kraftigere bjælker.
Tak for svarene!
Vil jo helst ikke have stolper i garagen, men spændvidden bliver jo lang forstår jeg.
Så på moelven.se at ifølge deres beregninger skulle en limtræsbjælke 56x270 cc600 række.
Hvilken størrelse kan man have brug for, hvis man bruger en stålbjælke i stedet?
Vil jo helst ikke have stolper i garagen, men spændvidden bliver jo lang forstår jeg.
Så på moelven.se at ifølge deres beregninger skulle en limtræsbjælke 56x270 cc600 række.
Hvilken størrelse kan man have brug for, hvis man bruger en stålbjælke i stedet?
Senest redigeret:
Klik her for at svare