Hej
Skal armere grunden for at støbe pladen til en 15m2 tilbygning. En etage med pladetag.
Kantbjælken er 300 bred & 300 dyb.
Kantelement som ydre lag.

Skal købe armeringsnet samt armering til kantbjælken.
Nettet skal gå ud over kantbjælken med.

Hvilken tykkelse er passende til armeringsnettet?

Er det tilstrækkeligt med dobbelte armeringsjern i bunden af kantbjælken, hvis nettet går ud i toppen? Hvis ja, hvilken tykkelse?
Eller skal jeg købe sådanne færdige kurve?

Øvrige tips & råd?

Det fremgår vel af, hvilke laster der skal tages op?

Normalt klarer man sig godt med 6150 net og dobbelt 12ere nede i kantbjælken. Jeg har svært ved at se, at det ikke skulle være tilstrækkeligt for den lille udbygning, som du beskriver.

• Synes
jamaica
  • Laddar…
G Gabbe1 sagde:
Normalt så klarer man sig godt med 6150 net og dobbelte 12ere nede i kantbjælken. Jeg har svært ved at se, at det ikke skulle være tilstrækkeligt til den lille udbygning, du beskriver.
Tusind tak!
Må jeg stille et sidste dumt spørgsmål? De to 12ere nede i kantbjælken, hvor højt nedefra bør jeg fastgøre dem?

Edit. Fandtes kun 5150 her hos byggmax så jeg. Bliver det for svagt?

Senest redigeret:
Læg 12erne på distancer der er 25-50mm, det er ikke så vigtigt. 5150 virker, men det er lettere at deformere, når man går rundt i formen under støbningen. Men 15m2 er måske så lille, at ingen behøver at gå i formen?

G Gabbe1 sagde:
Læg 12orna på distancer som er 25-50mm, det er ikke så vigtig.
5150 fungerer, men det er lettere at deformere, når man går omkring i formen under støbningen. Men 15m2 måske er så tilstrækkelig lille, at ingen behøver at gå i formen?
Super! Tak
Da har jeg bedre styr på det.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.