Jeg har et rum i kælderen, jeg tænkte bruge som pille-sække-lager.

For at få luftcirkulation omkring gulv og væg samt mulighed for at gøre rent rundt/under tænker jeg at bygge en træterrasse at lægge pillerne på.

Jeg tænker en terrasse som er 3700x1300, hvilket betyder, at jeg kan stable over ca. 4,6 EUR-paller med ca. 840 kg piller hver.

Jeg tænker 45x95-regler stående med 28x70 spredt panel som gulv.

95-reglerne står med ca. 370 mm mellem.
Gulvet med ca. 70 mm mellem.

Hvad tror I, vil det holde over tid?
En EUR-palle er jo kraftigere bygget men skal også kunne holde til 1500 kg belastning.

Ren mavefornemmelse siger: ingen problemer.

Kan du ikke tage et par regelbiter og nogle glesbiter og prøve at belaste med en bunke af pilleposer?
Burde kunne give en god indikation.

Worst case: hvad kan ske, hvis det ikke holder? - Knust fod?
Eller bare - reparere og forstærke konstruktionen?

Edit:
Angående paller. Jeg har dem ude i brændeskuret, så brændet ikke ligger direkte på jorden. Kan dog konstatere, at det er besværligt at gå på paller med stort mellemrum mellem brædderne. Derfor anbefaler jeg, at du mindsker afstanden mellem dem (28x70) til måske 1", for at eliminere risikoen for forvredne fødder.

Senest redigeret:
Bare reparer og forstærk.

Men det er jo godt at få det rigtigt med det samme.
Min mavefornemmelse siger også, at det burde fungere.

Jeg kører!
Tak for opmuntringen! :)

Hemmakatten
Antager at du har betonggulv i kælderen?

Ja da, hvorfor spørger du?

Hemmakatten
Blev en tankevrider. Tænkte på om det var trægulv som måske ikke ville kunne klare pelletsvægten. Men det er selvfølgelig beton i en kælder.

Det vil holde så godt, bare at komme i gang og bygge.

og at bruge paller er udelukket eller? Jeg har det samme som dig, og jeg bruger de lidt enklere engangspaller, som i det mindste er nye og friske.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.