Mellem vores hus og et fritstående udestue på en terrasse har vi en grussti.
Tidligere kun beregnet til gang og cykel, men er nu udvidet til ca. 2,5 meter.
Jeg vil kunne køre forbi med bil eller minigraver for at komme til bagsiden af huset.
OBS! Det vil ikke ske hyppigt, kun i tilfælde af undtagelser, men jeg vil have muligheden for det.
Har nu til hensigt at lægge en gangbro mellem trappen fra huset og terrassen ved udestuen, så man slipper for at krydse grusstien barfodet. Går ofte mellem huset og udestuen, og vil undgå både sko og ømme fødder samt ikke trække grus ind.
Gangbroen vil blive bygget af type bryggtrall 34 x 145 mm, da det er det samme, jeg har i trappen.
Den vil ligge i højde med jordniveauet på grusstien med en minimal forhøjning for at minimere at grus kommer op på terrassen.
Bredde 125 cm, længde 250 cm.
Som I kan se på billederne, var der tidligere en klippeknold, der stak op, som jeg nu har fjernet, derfor det store hul på det ene billede.
Min tanke er at sænke tre stående regler ned i hullet og fylde med sten og grus under og rundt om, så det bliver stabilt. På disse regler lægger jeg derefter terrassen på tværs som en forlængelse af trappen.
Lidt som en bro, simpelthen, men den ligger på/i jorden.
Hvad tænker I om selve idéen, fungerer det, eller vil det sætte sig og svigte, hvis man kører over med en bil om nogle år?
Hvilken dimension anbefaler I til reglerne?
Tror I, jeg har brug for bærende bjælker under reglerne, svært at få til...
Tips modtages gerne.