Hej!
Jeg begynder at få lyst til at bygge en altan over en del af vores terrasse, i dag er der en lille altan, som vil blive revet ned og erstattet med en større. Den skal bygges i et indvendigt hjørne af huset, så to fastgørelsespunkter vil være i væggen, bredden er tænkt til at blive 5100mm, og dybden bliver 2700mm. Jeg ønsker kun at have en stolpe i det ydre hjørne af altanen, så det bliver en bærelinje med en spændvidde på 5100mm. Er det nok med en limtræsbjælke med dimensionen 90x315 som bærelinje, samt en limtræstolpe med målene 115x115 i det ydre hjørne?
90x315 bør række. Jeg har ikke beregnet svigten, men nyttig last på 3,5 kN/kvm plus snølast på 3 kN/kvm er i sig en faktisk overdimensionering. Stolpen kan være 90x90.
Hej jeg har et lignende projekt, en altan i et indre hjørne med en stolpe. 4 m spændvidde og 3 m dybde. Jeg undrer mig over, om jeg kunne bruge 2 stk. 45x220x4000 i konstruktionstræ til bærelinje? Hvis det ikke er tilstrækkeligt med 2 stk. 45x220x4000, ville det være nok med 56x315x4000, eller hvad synes I, jeg bør bruge af mål på bærelinje?
jeg blev anbefalet at tage 270X90 til min bærende bjælke, som bærer meget mere end den yderste kommer til at gøre. Tak alligevel for svaret.
Ha' en god dag.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.