Vi har brug for at sætte nyt hegn langs vores side ud mod en cykelsti. Længden bliver ca. 35 m.
Vi tænker på et hegn med liggende ribber samt en låge. Lågen deler hegnet op i ca. 20 + 15 meter. Vi planlægger at bruge en jordbor og støbe fast stolpeskoene. Afstanden mellem stolperne er tænkt til at blive 150 cm.
Vi har hjorte og rådyr, der spiser i haven, og deres adgang vil jeg gerne begrænse... Derfor overvejer vi at sætte stolper, der er 180 cm høje med en overligger, men kun lave ribber op til max 120 cm. Årsagen er simpelthen, at vi har brug for byggetilladelse, hvis vi sætter ribber i fuld højde, har allerede tjekket med kommunen. Vi tænkte på at supplere med armeringsnet og sætte klatreplanter ved nogle af "hullerne", der opstår.
Mit første spørgsmål er, hvilken dimension på stolper der er passende for denne længde af hegn? Vi vil jo, at det skal stå stabilt.
Andet spørgsmål er, om det kommer til at se mærkeligt ud, hvis vi indrammer på denne måde? Tanken med overliggeren er jo lidt, at det skal blive sværere for dyrene at hoppe over.
Hvis nogen har lavet lignende hegn, må I gerne linke til billeder som inspiration.