Jeg synes 70x70 er både pænere og tilstrækkeligt stærkt.
Sæt stolperne så langt fra hinanden, at de længdegående regler rækker forbi to "fag", det bliver meget mere stabilt, altså med fx 5,4m længdegående så bliver det 2,7m mellem stolperne.
Byggede et herom ugen, brugte 70x70 stolper, jordankre og 28x120 terrassebrædder. Så gjorde jeg som larsbj skrev med længden imellem. Tror jeg kørte 2,4 meter imellem og 4,8 meter terrassebræddelængde, og så ikke sammensætte på samme stolpe
Tror I ikke staketspjælkerne vil hænge sig efter et stykke tid, hvis I har så langt mellem stolperne? Jeg ville nok ikke have haft mere end 2 meter mellem, om end det.
Tror I ikke, at staketsproerne vil bøje sig efter et stykke tid, hvis I har så langt mellem stolperne? Jeg ville nok ikke have mere end 2 meter imellem, hvis overhovedet det.
Afhænger jo helt af dimensionen på den langsgående regel.
Den længstgående regel vil også være 28x120, altså af samme træ og dimension som spjællene. Kan jeg have større afstand mellem stolperne, hvis jeg bruger 95x95 i stedet for 70x70?
Den længstgående regel vil også være 28x120, altså af samme træ og dimension som spjældene. Kan jeg have større afstand mellem stolperne, hvis jeg bruger 95x95 i stedet for 70x70?
Jeg har som sagt ca. 2,5 meter mellem mine stolper, mere ville jeg ikke ønske, for så bliver det svajende. Ikke på grund af stolperne, men trall-virket. Så skal du have større afstand, så må du have noget tykkere end 28.
Flottere med finsavet end terrassebrædder til hegnet synes jeg.
Måske det, men virkelig praktisk at kunne bygge et hegn af resterne fra en træterrasse. Så tænkte jeg male det hvidt, så det vil synes lidt mindre, at det er imprægneret.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.