Hej. Har jo holdt på med at bygge garage i et par tre år nu. Almindelig garage med carport foran. Jeg har valgt at isolere loftet ovenover carporten. Hele bygningen har en grundstamme i limtræ.
Det jeg undrer mig over nu, når jeg isolerer loftet, er hvordan jeg skal lægge dampspærren oppe ved kipbjælken. Kipbjælken er jo 600 mm og isolering/tagåse 220 mm. Jeg vil jo gerne have, at resten af kipbjælken skal være synlig på loftet, men jeg vil jo ikke være nødt til at klæde den synlige del af kipbjælken ind i plast. Afslutter jeg bare dampspærren ved kipbjælken, eller hvordan gør jeg??:S
Det jeg undrer mig over nu, når jeg isolerer loftet, er hvordan jeg skal lægge dampspærren oppe ved kipbjælken. Kipbjælken er jo 600 mm og isolering/tagåse 220 mm. Jeg vil jo gerne have, at resten af kipbjælken skal være synlig på loftet, men jeg vil jo ikke være nødt til at klæde den synlige del af kipbjælken ind i plast. Afslutter jeg bare dampspærren ved kipbjælken, eller hvordan gør jeg??:S
du skulle have gjort sådan her. nedefra og op. bjælke- plast over bjælke- bræt med samme bredde som bjælke- tagåse. Du lægger altså bare en strimmel (1m) over bjælken ved opsætning. Så er plasten beskyttet og ubrudt og klar til overlap/tape/klemmelist. Nu ville jeg fugte plasten mod bjælken med klemmelist på begge sider.
OK. Jo det rigtige havde nok været som du siger at lægge oven bjælken før taget blev lagt. Fuge plast med klemliste?? Hvilken liste som helst eller bruger man en speciel en?
du tager et godkendt tætningsmasse, fx sicaflex, tec7 eller lignende og lægger en streng efter bjælken. så plasten udenpå og en klemmlist, omkring 11x36 eller lignende. dimensionerne skal du ikke tage så nøje på da det er norske og lidt anderledes end hvad du finder/kløver. held og lykke!
Takker!
Klik her for at svare