K kest sagde:
Vindlasten kan vara väl så stor
Særligt i Dalsland når jeg har været der... Skåne er ikke dårligt heller. Du har selvfølgelig ret. Jeg ville bare eksemplificere at nypning i sågen ikke er en pålidelig metode.

• Synes
kest
  • Laddar…
Vil gerne hejse advarselsflag for ideen om at indrette sovehems på loftet. I hvert fald hvis det indebærer en tanke om at ændre tagspærene, som i så fald skal erstattes af helt nye mellem de gamle. Gulvbjælker i limtræ skal være i størrelsesordenen 90x495 mm for at klare spændvidden.

• Synes
Bkteam og 1 anden
  • Laddar…
Sittställning
J justusandersson sagde:
Vil gerne hejse en advarselsflag for idéen om at indrette sovehems på loftet. I hvert fald hvis det indebærer en tanke om at ændre på tagspærene, som i så fald skal erstattes af helt nye midt imellem de gamle. Gulvbjælker i limtræ skal være i størrelsesordenen 90x495 mm for at klare spændvidden.
Hej, undskyld sent svar.

Har helt overset at du har skrevet.
Absolut har du ret i at jeg skal forstærke hvis det skulle blive aktuelt at indrette. Tænkte lidt krydse broen når jeg engang kommer så langt.

Sidder stadig og prøver at finde fakta for om jeg kan fjerne væggen der.
Overvejer at sætte en bjælke fra enden til skorstenen ved køkkenøen for en sikkerheds skyld...

Huset måler 8 meter mellem væggene

• Planløsning af køkken og stue med køkkenø, spisebord og sofaer. Køkkenet har skabe, vask og apparater langs væggen. Mål indikeret.
Sittställning
Nogen med hjælp fra billederne kan sige noget med passende sikkerhed?

• Loft med træbjælker, gulv og målebånd; spotlight belyser området.
  • Målbånd måler afstand mellem to træstykker belyst af en lommelygte på sort overflade.
  • Loft med træbjælker og trægulv oplyst af et lille vindue, muligvis et byggematerialeinspektionsbillede.
  • Loft med træbjælker, trægulv og et lille vindue for enden; elektriske ledninger hænger ned fra loftet.

Bedste svar

Spær (hvis de er korrekt dimensioneret) er fritbærende mellem ydervæggene og behøver ingen skillevægge som støtte.

Sittställning
Projektet er godt i gang nu, så her ser væggen ud.
Den er ca. 75mm tyk.

Havde en ligesådan væg i badeværelset, da vi slog en væg ud der. Vi havde 2 ST badeværelser lige ved siden af hinanden, mærkeligt nok valgte at lave et.

Sittställning
Sittställning Forlowt sagde:
Projektet er godt i gang nu, så her ser væggen ud.
Den er ca. 75mm tyk.

Havde en lignende væg i badeværelset, da vi slog en væg ud der. Vi havde 2 ST badeværelser lige ved siden af hinanden, mærkeligt nok valgte vi at lave et.

• Trævæg under renovering med synlige kabler og stikkontakter ved gulvet, ubehandlet træpaneler og grå laminatgulv i et rum under ombygning.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.